مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش:

فعالیت 350 اردوگاه دانش آموزی در کشور

مدیرکل فرهنگی و هنری و اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: 350 اردوگاه دانش‌آموزی در سطح کشور دایر است.

کد مطلب: ۶۹۲۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا زنجان،علی رمضانی در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات پرسش مهر 17 ریاست جمهوری و سی و پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و 221 کانون پرورشی و فرهنگی در سطح کشور فعال است.

وی گفت:از 350 اردوگاه فعال در کشور اردوگاههایی همانند اردوگاه نیشابور که یک هزار و 100 هکتار وسعت دارد و برخی نیز همانند اردوگاه باهنر تهران 230 هکتار مساحت دارد.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره اینکه 32 کانون طرح ملی در کشور فعالیت می‌کند، ادامه داد: میزان بودجه‌ای که در حوزه تملک دارایی و سرمایه‌ای قرار می‌گیرد نمی‌تواند نیاز فضای پرورشی را برطرف کند.

رمضانی با اشاره به اینکه باید استانداری‌های هر استانی در حوزه فرهنگ و هنر بودجه‌ای پیش‌بینی کنند، تصریح کرد: آموزش و پرورش با توجه به برنامه‌هایی که در اختیار استانداری قرار می‌دهد باید بودجه‌ای برای توسعه فعالیت‌های خود دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری بر اساس قانون مجوز تغییر کاربری فضاهای آموزشی و پرورشی داده شده است، عنوان کرد: این تغییر کاربری برای ایجاد سرمایه‌ای برای این وزارتخانه است.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این مجوز فرصتی است برای اینکه مکان‌های آموزشی و پرورشی، آموزشگاه‌ها، اردوگاه‌ها که در مسیر تجاری قرار دارند، بدون پرداخت هزینه مورد استفاده قرار گیرند.

رمضانی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه ایجاد فضای جدید ممنوع شده است، ادامه داد: باید ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها از ظرفیت تغییر کاربری استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار