مدیر کل فرهنگ و هنر وزرارت آموزش و پرورش:

هنر بیشترین نقش در کار آفرینی را دارد

مدیر کل فرهنگ و هنر وزرارت آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از برگزید گان پرسش مهر ریاست جمهوری گفت: هنر بیشترین نقش در کار آفرینی را دارد.

کد مطلب: ۶۹۲۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا زنجان،علی رمضانی ضمن خیر مقدم به مسئولین و مدعوین در هفدهمین مراسم تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر ریاست جمهوری اظهار کرد:همه ی آرزوی ما این است که خدمتگزار حوزه ی فرهنگ و تربیت باشیم.

وی با توجه به حضور فرماندار و بخشداران محترم نواحی و روسای آموزش و پرورش ،استان زنجان را استان ویژه ای خطاب کرد و گفت:هنر ما باید به کارآفرینی منجر شود ،هنر ما باید به شغل بیانجامد،هنر باید دانش آموزان را در سطح جمهوری اسلامی تربیت کند،این هنر،هنر هدفمندی است.

رمضانی با توجه به تعهداتی که امسال ریاست جمهوری جناب آقای دکتر روحانی از وزیر آموزش و پرورش گرفتند گفت: وظایفی را برای ایشان معین کردند که یکی از وظایف ایشان وظایف کارآفرینی است.

وی با توجه به شرکت 7میلیونی سال گذشته در مسابقات فرهنگی و هنری افزود:بیشتر دانش آموزان که در این مسابقات شرکت کردند حائز رتبه شدند.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط کار کردن دختران در جامعه گفت:علی رغم همه ی توانمندی هایی که خانم های ما دارند شرایط و بستر فعالیت آنها در جامعه ی امروزی ما فراهم نیست.

مدیر کل فرهنگ و هنر وزرارت آموزش ادامه داد:خانم ها در عرصه رقابت بی نظیر و توانمند در جامعه ظاهر شدند.

رمضانی با توجه به اینکه هنر بیشترین نقش را در کار آفرینی دارد ادامه داد:هنرهایی مانند مجسمه سازس ،موسیقی،منبت کاری و دانش آموزان خبرنگار خبر گزاری پانا همه اینها در آینده به شغل ختم خواهد شد.

وی ادامه داد:اگر ما هنر را به عنوان زمینه برای کارآفرینی در نظر نگیریم واقعا در حق دانش آموزان جفا شده به خصوص در حق دانش آموزان دختر

با توجه به شاخه های تحصیلی کار و دانش و فنی و حرفه ای گفت :این شاخه ها زمینه ی کارآفرینی در آینده را دارند اما در رشته ی هنر مطمئنا نقش خلاقیت و استعداد بیشتر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این مقام مسئول اظهار داشت:اگر چه شرایط دختران دانش آموز در حوزه ی فنی و حرفه ای فراهم نیست اما ما باید دانش آموزان را به تحصیل در رشته های فنی و هنری تشویق کنیم.

وی اشاره ای نیز به استفاده ی دانش آموزان از کانون ها کرد،گفت:کانون ها نیز می توانند با توجه به شرایط نبود کار در جامعه آموزش هایی بخصوصی را در زمینه های هنری و فرهنگی داشته باشند.

رمضانی گفت:انتظاری که از معاونت پرورشی فرهنگی استان و روسای آموزش و پرورش داریم اینست که کانون ها نباید خالی باشد،کانون برای معاونت پرورشی نیست بلکه متعلق به همه ی معاونت ها است.

وی ادامه داد :هر معاونتی که نگاه پرورشی دارد باید از این کانون ها استفاده و بهره ی لازم را ببرد و نباید نگاه اقتصادی به کانون ها داشته باشیم.

وی در پایان به موفقیت استان زنجان از نظر وسعتی که در بین استان های دیگر کشورمان دارد اشاره کرد و گفت:موفقیت استان زنجان با توجه به حضور همه جانبه ی مردم ومسئولین در همه ی برنامه ها خصوصا مراسم تاسوعا و عاشورایی استان که نه تنها در کشور بلکه شهرت جهانی دارد،امکان پذیر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار