مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم توجه به آموزش مهارت های زندگی در ادبیات دانش آموزان

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در شانزدهمین جلسه شورای معاونان در باشگاه فرهنگیان یکی از ماموریت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان را توجه به آموزش مهارت های زندگی در ادبیات دانش آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۹۲۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، جعفر پاشایی با بیان اینکه رویکرد شورای معاونان تقریب نگرش و روان سازی ماموریت های محوله است، تصریح کرد: هدف ما حل مسائل بوده و احاله کردن مشکلات با هر عنوان قابل قبول نیست.

وی اذعان داشت: توجه جدی به مشکلات و مسائل و تلاش در جهت حل آنها یک اصل تلقی می شود و همه مجموعه در قبال آن مسئول هستند.

پاشایی خاطر نشان ساخت: آموزش وپرورش استان رتبه اول در فرهنگ سازی برای نماز و تعالی آن دربین دستگاههای اجرایی استان کسب کرده است و در سومین اجلاس استانی نماز استاندار آذربایجان شرقی از دستگاه تعلیم وتربیت به جهت کسب این رتبه تجلیل کرد.

این مقام مسئول در آذربایجانشرقی با بیان اینکه تابلو حرکت سیستم آموزش و پرورش مدرسه است، افزود: تمام حرکتها و اهداف باید در مدارس شکل گیرد.

وی ضمن تسلیت درگذشت ازبر علی حاجوی، دهقان فداکار را الگوی عملی برای نسل آینده دانست و اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره این اسطوره ایثار و فداکاری وظیفه تک تک مسئولین می باشد.

پاشایی با تاکید براینکه آموزش وپرورش مامور ساختن نسل آینده انقلاب است، افزود: این تربیت در مدرسه بعنوان کانون آموختن خلاق و زیستن با اخلاق اتفاق می افتد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی عنوان کرد: یکی از ماموریت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان توجه به آموزش مهارت های زندگی در ادبیات دانش آموزان است.

پاشایی یاد آور شد: به اذعان مسئولین، آذربایجان شرقی از لحاظ سلامت مباحث آسیب های اجتماعی بالاتر از سطح میانگین کشور است اما این امر نباید ما را از برنامه های ارشادی و پیشگیری غافل کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: تنوع برنامه های سالم برای مقابله با آسیب های اجتماعی مورد توجه تمامی بخشهای آموزشی، پرورشی، ورزشی و ... باشد.

وی رویکرد دستگاه تعلیم وتربیت استان را حفظ آرامش، اعتدال، همکاری بین بخشی، کار بی حاشیه برشمرد و ادامه داد: عمل به سند تحول بینیادین و ایجاد خلاقیت در مجموعه به کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس منجر خواهد شد.

این مقام مسئول در آذربایجانشرقی بر پوشش تحصیلی حداکثری معلولین تاکید کرد و افزود: هیچ معلولی در استان نباید از تحصیل بازماند.

وی خواستار پرهیز از هزینه های غیر ضروری در بخش های مختلف شد و ادامه داد: روند احداث پروژه های عمرانی از جمله زمین ها و اماکن ورزشی با مد نظر بودن کیفیت مناسب، سرعت بیشتری بگیرد.

پاشایی در پایان خواستار پیگیری برنامه های مربوط به تبریز 2018، پیگیری روند وضعیت آموزشی و پرورشی نواحی ومناطق استان، نظارت بر اجرای آموزش حقوق شهروندی در مدارس و.... شد و افزود: نگاه دستگاه تعلیم وتربیت استان، تقویت راهیان نور دانش آموزی بوده و در این حوزه با قدرت تمام در ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی گام بر خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار