قائم مقام وزیر در امور تولید اعلام کرد:

صدور ۸ هزار و 2۰۰ جواز تأسیس در ۶ ماهه سال

تهران (پانا)- ​قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح وبرنامه وزیر صنعت، معدن وتجارت با اعلام اینکه در ۶ ماهه سال ۸ هزار و 2۰۰ جواز تاسیس صادر شد، گفت: میانگین زمان صدور جواز تأسیس در سال گذشته ۶.۷ روز بود که امسال به ۵.۴ روز رسید.

کد مطلب: ۶۹۲۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شاتا، رضا رحمانی در نشست خبری با اشاره به هدف گذاری برای راه‌اندازی 6 هزار طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در سال 96، افزود: 11 هزار و ۵۰۰ طرح بالای ۶۰ درصد داریم که امسال راه اندازی ۶ هزار طرح آن، هدف گذاری شده است.

وی با اعلام راه اندازی ماهانه 500 طرح از ابتدای امسال، تصریح کرد: در 8 ماهه اول سال پیشرفت ما در این حوزه 103 درصد بوده است و به صورت میانگین 500 واحد را ماهانه در سراسر کشور افتتاح کردیم و تا پایان سال از هدف گذاری راه اندازی ۶ هزار طرح جلو می افتیم.
رحمانی با اشاره به هدف گذاری برای راه اندازی ۵ هزار و ۴۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در سال 95، گفت: در سال گذشته حدود ۵ هزار و ۵۵۰ طرح را راه اندازی کردیم که بیش از هدف گذاری بوده است.

میانگین زمان صدور جواز تأسیس به ۵.۴ روز رسید
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید بهبود فضای کسب و کار را از اولویت‌های وزارتخانه دانست و ادامه داد: میانگین زمان صدور جواز تاسیس در سال گذشته ۶.۷ روز بود که امسال به ۵.۴ روز رسید. این در حالی است که هدف گذاری ما 10 روزه بوده است.
رحمانی با اعلام هدف گذاری امسال برای صدور ۷ هزار و ۵۰۰ جواز تاسیس در سال 96، اضافه کرد: در ۶ ماهه سال ۸ هزار و 2۰۰ جواز تاسیس صادر شد و از هدف گذاری جلو افتادیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح رونق تولید به عنوان یکی از ۴۴ تکلیف وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای برنامه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفت: بانک‌ها قرار بود در سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان برای طرح رونق تولید پرداخت کنند که تا پایان اسفند پارسال حدود ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد. این میزان تسهیلات برای نزدیک به 24 هزار و 500 واحد بوده است.

بیش از ۱۷ هزار پرونده آماده ارایه به بانک ها برای دریافت تسهیلات رونق تولید داریم
معاون طرح وبرنامه وزیر صنعت، معدن وتجارت با اعلام اینکه بیش از ۱۷ هزار پرونده آماده ارایه به بانک ها برای دریافت تسهیلات رونق تولید داریم، افزود: تاکنون 8 هزار و 338 واحد مبلغ 6 هزارمیلیارد تومان از محل رونق تولید تسهیلات دریافت کرده اند.

704 واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک‌ها معرفی شده است
رحمانی با طرح اینکه از ابتدای امسال 704 واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک‌ها معرفی شده است، گفت: ۳۶ واحد از آن‌ها تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند و نوسازی صنعتی در سال جدید رشته به رشته و استان به استان ادامه خواهد یافت.

تسهیلات ارایه شده بخش صنعت، معدن و تجارت در ۷ ماهه امسال ۹۵ هزار میلیارد تومان بود
وی تسهیلات ارایه شده در کل بخش صنعت، معدن و تجارت در ۷ ماهه امسال را حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: این رقم در ۷ ماهه سال ۹۵ حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان بوده است. از سوی دیگر تسهیلات بانک‌ها برای بخش صنعت، معدن و تجارت در ۷ ماهه سال حدود ۳۰.۴ درصد از کل تسهیلات نظام بانکی کشور بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار