ساخت دستگاه تصفيه روغن درشرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند

تهران (پانا) - دستگاه تصفیه روغن در شرکت پالایش نفت امام ساخته شد که به صورت غير مستقيم روغن را گرم كرده و از تغيیررنگ و سوختگي روغن كه قبلا مشاهده مي شد جلوگیری و علاوه بر مزيت فوق کار پمپاژ روغن را هم انجام می دهد .

کد مطلب: ۶۹۲۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شركت ملي پالايش و پخش به نقل از روابط عمومي شركت پالايش نفت شازند ، مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند با اعلام اين خبر گفت: براي استفاده بيشتر و بهينه در مصرف روغن ترانسفورماتورها نياز به دستگاهي بود كه بتواند ذرات معلق و رطوبت را از روغن جدا کند تا از روغن ها حداكثر استفاده را ببريم ضمن اینکه زمان فرسودگی دستگاهها را کاهش دهیم.

جمشیدی با ارائه توضیحات میزان مصرف روغن های صنعتی و قابل توجه بودن آن در این شرکت افزود: روغن های موجود در بازار که جهت استفاده ترانس هاي برق پالايشگاه تامین می شود می بایست قبل از مصرف به خاطر حساسیت دستگاها تصفیه و ذرات و رطوبت آنها کاملا گرفته شود که بدين منظوراز دستگاههای امانتي مختلف تصفيه روغن با ظرفيت 1000 ليتر در ساعت از داخل کشور استفاده مي شد ، كه بعد از چندين بار استفاده, متوجه ايراداتي در سيكل تصفيه آن شديم . اشكالاتي از جمله معيوب شدن ترانسها و ایجاد خسارت برای سیستم ، که این موضوع متخصصین كارگاه برق را بر آن داشت تا چاره انديشي کنند و با ابتكار عمل صورت گرفته، آقای حمید کرمی و جمعی از همکاران توانستند با استفاده از امكانات داخلی پالايشگاه, يكدستگاه تصفيه روغن با كيفيت بالا و توانائي كاركرد عالي ساخته و بکار گیرند .

وی با تقدیر از تلاش کلیه همکارن نسبت به ابداع این دستگاه , بر توان داخلی تاکید کرد و افزود: اكنون با وجود اين دستگاه , تصفيه روغن های کل ترانسفورماتورها در شرکت انجام می شود و از اين دستگاه جهت تصفيه روغن سایر موسسات همجوار نيز استفاده كرد.

وی افزود: اين دستگاه غير مستقيم روغن را گرم كرده و از تغيیررنگ و سوختگي روغن كه قبلا مشاهده مي شد جلوگیری و علاوه بر مزيت فوق کار پمپاژ روغن را هم انجام می دهد و پمپ آن داراي دور متغير است كه سرعت پمپ و گردش روغن را كم يا زياد کند.

علی جمشیدی در پایان افزود: اين دستگاه در حال حاضر توانايي تصفيه 400 ليترروغن در ساعت را دارا ميباشد و از فيلترهاي كاغذي كه قابليت جدا سازي ذرات تا نيم ميكرون را دارد استفاده شده است و براي اقتصادی كردن طرح سعی شده از کلیه تجهیزات و امکانات موجود در پالايشگاه بهره مند شویم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار