آغاز داوری سومین جایزه داستان کوتاه سیمرغ نیشابور

داستان درسومین جایزه داستان کوتاه سیمرغ نیشابور از سراسر کشور از جمله تهران، مشهد، سبزوار، زاهدان، شاهرود، دامغان، کیش، رشت و اصفهان شرکت کرده اند که همگی شرکت کنندگان متولد نیشابور هستند.

کد مطلب: ۶۹۲۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی . دبیر سومین جایزه داستان کوتاه سیمرغ نیشابور اظهارکرد: جمعه دهم آذر96 مهلت شرکت در سومین جایزه داستان کوتاه سیمرغ به پایان رسید؛ و در مدت زمان ارسال آثار، 110 داستان برای شرکت در این مسابقه ارسال شد.

مصطفی بیان گفت: آثار رسیده علاوه بر نیشابور از سراسر کشور از جمله تهران، مشهد، سبزوار، زاهدان، شاهرود، دامغان، کیش، رشت و اصفهان است که همگی شرکت کنندگان متولد نیشابور هستند.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سنی شرکت کنندگان در این دوره 45 سال است 42 درصد شرکت کنندگان را در این جایزه ادبی مردان تشکیل داده اند و 58 درصد زنان هستندو جوانترین سن شرکت کننده 9 سال و بالاترین سن شرکت کننده 64 سال می باشد.

پایه گذار و دبیر سومین جایزه داستان کوتاه سیمرغ یادآورشد: برای رعایت عدالت در داوری های اولیه و نهایی و نیز رفع هرگونه شائبه ای، آثار به شکل کد بندی شده در اختیار داوران قرار گرفته است و تا هنگام اتمام داوری نهایی، هیچ کس از هویت نویسندگان آثار برتر، اطلاعی نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: «سومین جایزه داستان کوتاه سیمرغ» بر عهده ی داوران کشوری بهاره ارشد ریاحی، حمید بابایی و فرحناز علیزاده است که علاوه بر انتشار کتاب، تجربه ی داوری در چند جایزه معتبر ادبی کشوری مانند جایزه ادبی صادق هدایت، کانون ادبیات ایران، لیراو و هفت اقلیم را بر عهده داشته اند.

بیان تاکیدکرد:داستان های رسیده در دو مرحله داوری می شوند و اسامی داستان های برگزیده ی راه یافته به مرحله دوم، پیش از داوری نهایی در وبلاگ انجمن داستان سیمرغ نیشابور به آدرس www.simurgh-dastan.blogfa.com منتشر خواهد شد.

وی اذعان کرد: «سومین جایزه داستان کوتاه سیمرغ» جایزه مردمی و مستقل ادبی است که به همت انجمن داستان سیمرغ نیشابور و با حمایت شرکت فرآورده های لبنی نوبر و شرکت مواد غذایی تیار برگزار می شودکه به نفر اول یک میلیون و پانصد هزار تومان به همراه دیپلم افتخار و تندیس سیمرغ، نفر دوم ششصد هزار تومان به همراه لوح تقدیر و نفر سوم سیصد هزار تومان به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد..

دبیر سومین جایزه داستان کوتاه سیمرغ نیشابور تصریح کرد: بنا بر تصمیم دبیرخانه و داوران، شرکت کنندگان به دو گروه سنی «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» تقسیم بندی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار