رشد 6.7 درصدی درآمدهای مالیاتی و گمرکی در سال آینده

تهران(پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور می گوید درآمدهای مالیاتی و گمرکی دولت در لایحه بودجه سال آینده با 6.7 درصد رشد 172 هزار و 800 میلیارد تومان پیش بینی شده است که از طریق مودیان جدید مالیاتی محقق می شود.

کد مطلب: ۶۹۲۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا «محمدباقر نوبخت» روز دوشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح ابعاد لایحه بودجه 1397 کل کشور در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: درآمدهای دولت از منابعی مانند مالیات و گمرک تامین می شود که در لایحه بودجه سال آینده، رقم درآمدهای دولت 193 هزار و 400 میلیارد تومان است که با توجه به اینکه در قاون بودجه امسال این رقم 99 هزار میلیارد تومان بود، 11 درصد درآمدهای دولت رشد یافته است.
وی اظهار داشت: در لایحه بودجه 97، معادل 172 هزار و 800 میلیارد تومان درآمد مالیاتی و حقوق گمرکی پیش بینی شده است که نسبت به قانون بودجه امسال تنها 6.7 درصد رشد دارد.
نوبخت با پیش بینی اینکه افزایش درآمد مالیاتی از محله شناسایی لایه هایی که از پرداخت مالیات معافند، پیگیری می شود، افزود: یکی از منابع درآمدهای دولت درآمدهای مالیاتی است و با توجه به اینکه 39 هزار و 500 میلیارد تومان از اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف هستند، باید در این بخش بازبینی و بازنگری انجام شود.
وی افزایش درآمد مالیاتی از طریق افزایش نرخ های مالیاتی را رد و تاکید کرد که این افزایش از محل شناسایی مودیان جدید مالیاتی و نیز کسانی خواهد بود که مالیات پرداخت نمی کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: درآمدهای دولت از محل حقوق گمرکی در قانون بودجه امسال 17 هزار و 300 میلیارد تومان بوده که این رقم در لایحه بودجه سال آینده به 23 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
نوبخت با بیان اینکه این لایحه در بازه زمانی 6 ماهه تدوین و با بیش از 6 هزار سند و در 14جلد دیروز به مجلس سورای اسلامی ارایه شد، گفت: افزود: سه جلد گزارش درباره عملکرد بودجه 95 است که با جزییات آن برای آگاهی نمایندگان مجلس آماده شد؛ 2 جلد دیگر دیگر این لایحه مربوط به تنظیم گزارش برنامه سال 97 ، مبانی نظری و عملی آن و انطباق با برنامه ششم توسعه است و یک جلد نیز به برنامه ریزی براساس عملکرد دستگاه ها اختصاص دارد.
نوبخت افزود: یکی از جلدهای این لایحه به چگونگی استفاده از منابع محدود برای طرح های عمرانی می پردازد؛ در این شیوه 76 هزار پروژه نیمه تمام موجود در سه گروه «طرح هایی که می توان واگذار کرد»، «طرح هایی که می توان با مشارکت انجام داد» و «طرح هایی که نمی توان واگذار کرد» تقسیم بندی شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار