دبیرکل مجمع خیرین سلامت: دولت باید برای تداوم طرح تحول سلامت کمک کند

تهران (پانا) - دبیرکل مجمع خیرین سلامت معتقد است که طبق قانون ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده باید به حوزه سلامت اختصاص یابد و دولت باید برای تداوم طرح تحول سلامت کمک کند.

کد مطلب: ۶۹۲۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ،دکتر حسینعلی شهریاری درچهارمین‌ کنگره تخصصی و اولین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات افزود: وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند در ساخت و ساز بیمارستان عمل کند و لازم است بخش خصوصی و خیرین به این حوزه ورود کنند.

وی با تاکید بر این که حوزه سلامت همیشه دچار چالش بوده است و کوچکترین مشکل در این حوزه موجب بروز مشکلاتی در جامعه می شود چرا که این حوزه با جسم و روح مردم سرکار دارد، گفت: تنها روی کاغذ، منابع مالی خوبی به حوزه سلامت اختصاص داده شد و در هیچ زمانی تیم اقتصادی کشور کمکی در جهت اجرای موارد مطرح شده روی کاغذ برای حوزه سلامت نکرد.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت افزود: اولین جرقه اجرای طرح تحول سلامت از سخنان مقام معظم رهبری بود که فرمودند بیمار نباید رنج دیگری جز بیماری داشته باشد و هیچ دولتی نتوانست این مطلب را به اجرا برساند اما دولت دکتر روحانی به همت دکتر هاشمی -وزیر بهداشت- توانست این امر را محقق کند.

این عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که میزان رضایتمندی مردم از طرح تحول سلامت بالا بود،گفت: در انتخابات ریاست جمهوری از طرح تحول سلامت، استفاده بهینه شد بنابراین این دولت نباید بگذارد این طرح دچار مشکل شود و باید به تداوم آن کمک کند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی و خیرین نباید احساس کنند که دولت رقیبشان است و باید درست مدیریت شوند تا بتوانند درست فعالیت کنند.

دکتر شهریاری با بیان اینکه در قانون، اختیارات تعرفه‌گذاری در بخش خصوصی به خودشان‌ واگذار شده اما برای بخش دولتی این‌ چنین‌ نیست و دولت می تواند ‌ورود کند، گفت: اگر قرار است بخش خصوصی با تعرفه دولتی اداره شود، دچار مشکل می‌شود.اعتقاد نداریم تعرفه بیمارستان‌های خیریه همانند بیمارستان خصوصی باشد اما با تعرفه دولتی هم نمی‌توان آن را اداره کرد.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که بیمار نباید به غیر از درد و رنج بیماری درد دیگری داشته باشد، تاکید کرد: باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد و از این ظرفیت غافل نشد چرا که خیرین می‌توانند اقدامات گسترده‌ای در حوزه سلامت انجام دهند.

شهریاری با اشاره به این که حدود ۵ هزار میلیارد تومان توسط خیرین سلامت در کارهایی مثل ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها، تجهیزات پزشکی و خانه‌های بهداشت هزینه شده است،گفت: بسیاری از خیرین دوست ندارند اقداماتشان به عنوان کار دولتی مطرح شود.

وی با بیان این که منابع دولت کافی نبوده است و جوابگوی همه اقدامات نیست بنابراین ورود خیرین در حوزه سلامت به این حوزه کمک خواهد کرد، تاکید کرد: زمینه فعالیت خیرین را باید در بخش‌هایی مانند صدور مجوز و پروانه تسهیل کرد.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت افزود: هیچ جای دنیا به اندازه ایران، هدر رفت تجهیزات ندارد چرا که برای برخی از تجهیزات پزشکی خدمات پس از فروش نداریم . امیدواریم تولیدات را از داخل با تضمین دریافت کنیم تا بتوانیم تجهیزات را به روز کنیم.

شهریاری در پایان تاکید کرد: در زمینه پژوهش، آموزش و پیشگیری بیشتر باید کار شود و باید به اصلاح سبک زندگی مردم و تغییر در رفتار مردم به منظور کاهش بار بیماری‌های غیرواگیر توجه کرد چراکه درمان پرهزینه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار