رئيس اداره استعدادهاي درخشان آموزش و پرورش استان ايلام خبر داد:

برگزاري كارگاه آموزشي مالكيت فكري وثبت اختراع مدارس استعدادهاي درخشان

رئيس اداره استعدادهاي درخشان آموزش و پرورش استان گفت :كارگاه آموزشي مالكيت فكري و ثبت اختراع توسط اساتيد پارك علم و فناوري ايلام در مدارس استعدادهاي درخشان فرزانگان و شهيد بهشتي ايلام برگزار گردید.

کد مطلب: ۶۹۱۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام ، فردين بساطي رئيس اداره استعدادهاي درخشان ايلام گفت: به مناسبت هفته پژوهش و با هدف ، ایجاد و احیای تفکر پژوهش و فناوری در اذهان دانش آموزان كارگاه آموزشي مالكيت فكري و ثبت اختراع توسط اساتيد پارك علم و فناوري ايلام در مدارس استعدادهاي درخشان فرزانگان و شهيد بهشتي ايلام برگزار گردید.

ايشان افزودند: در اين كارگاه ها كه حدود 100 دانش آموز شركت داشتند پيرامون فرايند ثبت اختراع و شرايطي كه يك اثر بايد داشته باشد تا به عنوان يك پتنت(جواز ثبت اختراع) مطرح شود و همچنين شرايطي كه جزو ثبت پتنت محسوب نمي شود و در حيطه قابليت هاي آن قرار نمي گيرد؛ توضيحات لازم داده شد.

بساطي اظهار داشت: از مهم‌ترین الزامات در بحث فعاليت هاي پژوهشي و اختراعات، اطمینان از حفاظت از حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت فناوران است. از این رو نظام‏های مالکیت فکری و به ویژه نظام ثبت اختراع (پتنت) برای ثبت رسمی این دستاورد‌ها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری‏‌ها و ابتکاراتشان در کشورهای مختلف ایجاد شده است. عدم توجه به قوانین مالکیت فکری می‌تواند خسارات زیادی را از جمله سرقت فناوری توسط ديگران گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار