سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش:

پژوهشگاه آموزش‌وپرورش جلوه جایگاه والای پژوهش در کشور است

تهران (پانا) - سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اقدامات این پژوهشگاه را جلوه ای از جایگاه والای پژوهش در نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

کد مطلب: ۶۹۱۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا عصاره در مراسم روز ملی پژوهش که امروز دوشنبه ۲۰ آذر ۹۶ در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد با ذکر این مطلب که پژوهش مهم ترین راه دستیابی به مقصد است، گفت: در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات دیگر هدر دادن منابع از طریق آزمون و خطا به سر آمده است. امروز به یمن جایگاه والای پژوهش در نظام جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش جلوه های روشن پژوهش بر ما هویدا شده است.
وی ادامه داد: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش امروز مفتخر است با تعیین ۱۸۰ اولویت پژوهشی که همگی در راستای نیازهای آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین هستند و به همت پژوهشگران پژوهشگاه، دانشگاهیان، پایان نامه های دکتری و فوق لیسانس تحقق خواهد یافت، جلوه ای از جایگاه والای پژوهش باشد.
عصاره با اشاره به فعالیت های ستاد هفته پژوهش در سال ۹۶ اقدامات انجام شده در ستاد را به شرح زیر برشمرد:
* انتخاب معلم پژوهنده که از بین ۱۷۱ اثر داوری شده ۹ نفر به عنوان معلم پژوهشگر برتر معرفی شدند.
* انتخاب طرح و پایان نامه برگزیده که از بین ۵۹ طرح و پایان نامه ۳ طرح و یک پایان نامه دکتری و یک پایان نامه فوق لیسانس
* انتخاب دانشحومعلم پژوهنده که از بین دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۶ نفر برگزیده شدند.
* انتخاب دانش آموز پژوهنده که در قالب برنامه مشترک با وزارت علوم اجرا شد و ۷ دانش آموز بر اساس آیین نامه جشنواره جابربن حیان، جوان خوارزمی و آیین نامه جشنواره پژوهشگر برتر انتخاب شدند.
* انتخاب پژوهشگر برتر آموزش و پرورش که ۳ نفر از ادارات آموزش و پرورش تهران و اصفهان و آذربایجان غربی معرفی شدند.
در مراسم روز ملی پژوهش که امروز دوشنبه ۲۰ آذر ۹۶ در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد از پژوهشگران برتر حوزه آموزش و پرورش در سال ۹۶ تجلیل شد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار