45درصد چهره های موفق شناسایی شده سوادآموزی خراسان شمالی فرهنگی هستند

تهران (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از سهم 45 درصدی فرهنگیان در بین چهره های موفق این استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۱۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی مودی از 60 چهره موفق شناسایی شده سوادآموزی در استان خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد چهره موفق هم اکنون 27 نفر فرهنگی هستند.
وی با بیان اینکه شناسایی چهره های موفق سوادآموزی خراسان شمالی از سال 94 شروع شده است گفت: هم اکنون 60 درصد چهره های موفق سوادآموزی شاغل هستند و مابقی هم به دلیل رد شدن سن استخدام آنان، استخدام نشده اند.
مودی با بیان اینکه هر سوادآموزی که تمایل داشته به عنوان آموزش دهنده در سوادآموزی مشغول شده و فعالیت دارد افزود: تبلیغ و فرهنگ سازی و ارائه الگوی عملی شعار خواستن و توانستن از جمله اهداف شناسایی چهره موفق در سوادآموزی است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: از 60 چهره موفق سوادآموزی این استان، 2 نفر دکترا، 2 نفر فوق لیسانس، 34 نفر لیسانس، 10 نفر فوق دیپلم و 12 نفر دیپلم هستند که از این تعداد 6 نفر آقا و مابقی خانم هستند.
مودی با بیان اینکه بیش از 90 درصد چهره های موفق شناسایی شده سوادآموزی در این استان خانم هستند افزود: از مجموع کل چهره های موفق 24 نفر در شیروان، 16 نفر در بجنورد، 13 نفر در اسفراین، 4 نفر در مانه و سملقان و 3 نفر در جاجرم شناسایی شده اند.
به گفته وی براساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85درصد باسواد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار