در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم؛

گازرسانی به 850 روستا و 11 شهر

تهران (پانا) - در 100 روز نخست دولت دوازدهم، به 850 روستا و 11 شهر گازرسانی شده‌ است.

کد مطلب: ۶۹۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز، مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در نیمه نخست امسال به طور میانگین، روزانه نزدیک به هفت روستا گازرسانی شده که در مجموع، یکهزار و 200 روستا و 14 شهر جدید از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.
حمیدرضا عراقی افزود: در این بازه زمانی، حدود 23 هزار واحد و بیش از 25 هزار مشترک شهری و روستایی گازرسانی شده‌اند.
عراقی با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای تکمیل گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان و آغاز عملیات احداث خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار نیز وارد مرحله اجرایی شده است، افزود: با رشد گازرسانی به شهرها و روستاها و استفاده بیشتر از گاز طبیعی، سهم سوخت مایع در سبد سوخت مصرفی نیروگاهها به کمتر از 10 درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: خط لوله گازی 42 اینچ دامغان، کیاسر، نکا به طول170 کیلومتر در روزهای پایانی دولت یازدهم و نخستین روزهای دولت دوازدهم، با هدف تامین پایدار و مداوم گاز استان‌های شمالی و شمال‌ شرقی به ویژه گلستان و مازندران، راه‌اندازی شد و توانست یکی از دغدغه‌های اصلی استان‌های شمالی کشور را برطرف کند.
معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: این خط انتقال گاز از حوالی قوشه دامغان آغاز و پس از عبور از شهرهای کیاسر، ساری و نکا، ضمن تقویت سامانه انتقال گاز از جنوب به شمال کشور، سبب پایداری شبکه گازرسانی و کاهش مخاطره‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی ناشی از کمبود گاز در استان‌های شمالی کشور خواهد شد.
وی اظهار کرد: با احداث این خط، ظرفیت تولید میدان پارس جنوبی نیز به حداقل 575 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار