گزارش های حوزه بازرسی استانداری باید خدشه ناپذیر باشد

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مسئولین بازرسی استانداری، باید امین ترین مدیران به استاندار و سایر مقامات استانی باشند، گفت: گزارش های ارائه شده از سوی دفتر بازرسی عملکرد استانداری، باید خدشه ناپذیر باشد و به دقت، آسیب شناسی لازم در دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و بخشداری ها صورت گیرد.

کد مطلب: ۶۹۱۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی را یکی از مهمترین حوزه های اداری در استانداری زنجان دانست و اظهار کرد: وظایف این بخش تنها به مجموعه داخلی استانداری محدود نمی شود، بلکه در سطح بازرسی و ارزیابی عملکرد تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با سیستم اداری کشور است.
وی با تاکید بر اینکه در دولت دوازدهم، باید ارزیابی ها، نظارت ها و بازرسی ها به صورت کامل‌ تر، وسیع‌ تر، به ‌موقع ‌تر و با جدیت بیشتر در تمامی سطوح اداری انجام گیرد، خاطر نشان کرد: انتظار می رود حوزه بازرسی استانداری، با فعالیت فراگیرتر به ارزیابی تمامی دستگاه های اجرایی استان، نظارت داشته باشد.
مقام عالی اجرایی استان ادامه داد: مدیران حوزه مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری باید با نظارت و بازرسی های به‌ موقع، از بروز اتفاقاتی که به حیثیت و آبروی استانداری و مجموعه های اداری استان لطمه می زند، جلوگیری نموده و اقتدار گذشته استانداری را بازگردانند.
درویش امیری نظارت دقیق بر میزان و نحوه عملیاتی شدن مصوبات کارگروه ها و جلسات مهم استانی را از دیگر وظایف مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری برشمرد و گفت: میزان مشارکت مدیران دستگاه های اجرایی و معاونین آنها در جلسات و نحوه حضورشان در جلسات متعدد و مهم استان، باید از سوی اداره کل بازرسی مورد رصد قرار گرفته و در ارزیابی های مدیران، لحاظ شود.
وی افزایش اِشرافیت مدیرکل بازرسی استانداری به نقاط ضعف و قوت دستگاه های اجرایی را در ارزیابی عملکرد هریک از مدیران استان، موثر دانست و ابراز امیدواری کرد: مدیریت جدید این مجموعه در استانداری زنجان، با شناخت صحیح از موارد مورد تاکید و انتظار مدیریت استان از دستگاه های اجرایی، بیش از پیش، سیاست های مورد انتظار را در دستور کار خود قرار دهد.
استاندار زنجان در ادامه به جایگاه مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان و کشور اشاره کرد و گفت: این ستاد تحت مدیریت مستقیم وزیر کشور در استان ها فعالیت دارد و دبیران آن نیز با ابلاغ و حکم وزیر کشور تعیین می شوند.
نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به وضعیت استان زنجان در میزان ابتلا به مواد مخدر، اظهار کرد: خوشبختانه زنجان، یکی از استان هایی است که در حوزه ابتلاء به برخی از آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر، از وضعیت مناسبی برخوردار است.
استاندار زنجان افزود: با توجه به اینکه زنجان از وسعت جغرافیایی بالایی برخوردار نیست و هم اکنون 4 شهر عاری از معتاد متجاهر دارد، دور از انتظار نیست که به زودی زنجان بتواند با همت مدیران استانی و با بکارگیری تمام توان اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر، به استان عاری از معتاد متجاهر تبدیل و در کشور معرفی شود.
وی وجود حتی یک معتاد متجاهر در استان را ناپسند خواند و تاکید کرد: پیشگیری از ابتلا به اعتیاد و ارائه آموزش های لازم باید از کلاس های درس دانش آموزان و دانشجویان آغاز شود و این امر باید به صورت جدی در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قرار گیرد.
درویش امیری برخورد جدی با معتادین و عرضه کنندگان مواد مخدر در استان را مهم و ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه عدم پیگیری های مستمر و مبارزه جدی با مقوله اعتیاد، معتادین متجاهر را گستاخ ‌تر می کند، لذا باید با مشارکت جدی تمامی اعضای ستاد و به کارگیری ظرفیت های استانی در این حوزه، به مبارزه جدی با اعتیاد پرداخت.
مقام عالی اجرایی استان ابراز امیدواری کرد با حضور دبیر جدید این ستاد در استان، شاهد افزایش تعامل و همکاری تمامی اعضا و بهبود بازدهی عملکرد ستاد در استان زنجان بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز سطح توقعات مردم در جامعه از مدیران افزایش یافته است، اظهار کرد: مردم به غیر از انجام وظیفه و ارائه خدمت، انتظار دیگری از مسئولین ندارند.
استاندار زنجان با بیان اینکه در مقابل مردم استان و دولت، پاسخگو هستیم و در انجام وظایف خود با هیچ کس تعارف نداریم، ادامه داد: باید تلاش مضاعف، پویایی و تحرک مدیران استان ارتقاء یابد و این موارد به بدنه کارشناسی دستگاه های اجرایی نیز منتقل شود تا با ارائه خدمات مطلوب و انعکاس اخبار دستاوردهای استان، مردم نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی امیدوارتر شوند.
گفتنی است در این مراسم، ضمن قدردانی از تلاش های تقی نصیری که پیش از این، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بود و به افتخار بازنشستگی نائل شد، عبدالرضا شهبازی به عنوان دبیر جدید این ستاد در استان زنجان معرفی گردید.
همچنین با تودیع عبدالرضا شهبازی از سِمت مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان، عبداله گنج خانلو به عنوان مدیرکل جدید این حوزه معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار