عمادی: کنکور حذف شدنی نیست

تهران (پانا) - رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: کنکور محدود شدنی است اما حذف آن بطور کامل امکان پذیر نیست زیرا حضور در دانشگاههای مادر و رشته های پرطرفدار نیازمند انجام گزینش است.

کد مطلب: ۶۹۱۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول عمادی در کارگاه آموزشی مدل تعالی مدیریت مدرسه در بوشهر اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش هیچ ملاک طبقه بندی اصولی نیست و هرچیزی که نظام آموزشی و تربیتی را طبقه بندی می کند، باید لغو شود.
وی با تاکید بر درونی سازی ارزشیابی یادآور شد: طرح تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی یکی از برنامه های مرکزسنجش وزارت آموزش و پرورش است و پایلوت آن در آینده ای نزدیک اجرا می شود.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در باره برنامه تعالی مدیریت مدرسه اظهار کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد اختیار را به مدرسه تفویض و آنان را تبدیل به خود ارزیاب کند و نقش نظارتی مدرسه و اجرای برنامه ها برعهده عوامل ستادی باشد.
وی اضافه کرد: در این برنامه دانش آموزان به عنوان سطح اول آموزش و پرورش باید به خود ارزیاب تبدیل شوند به نوعی که نخستین ارزیاب دانش آموزان خودشان باشند.
عمادی ادامه داد: وقتی دانش آموزان مسئول امور خود باشند بهتر می توانند به حساب و کتاب خود رسیدگی کنند و معلم نیز نقش راهنمایی و نظارت دارد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خود ارزیابی برای مدرسه قابل تعریف است، گفت: نظارت بر فعالیت و عملکرد مدرسه برعهده شورای مدرسه است و برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی و آزمون های دیگر نیز به شورای مدرسه ربط دارد.
عمادی اظهار کرد: دانش آموز، معلم و مدیر در نظام آموزشی شهروند سطح اول هستند و مدیران ستادی نقش شهروند دوم را دارند.
وی اضافه کرد: ارزشیابی از کار دانش آموز باید از طریق معلم انجام شود ولی ضرورت نیاز به سوابق تحصیلی و ارائه مدرک دیپلم باعث برگزاری امتحانات نهایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار