علی کریمی:

آقایان توضیح دهند پول قراردادهایی که بسته‌اند کجا رفته است

تهران (پانا) – جادوگر فوتبال ایران به انتقادهایش ادامه می دهد؛ او می گوید تا زمانی که ایراد وجود داشته باشد حق خودش می داند که سوال کند و از مسئولان پاسخ بخواهد.

کد مطلب: ۶۹۱۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد

علی کریمی از همان دوران بازیگری‌اش فوتبالیستی آرام نبود و در همان سالها اعتراض‌های او و حرکاتش چه در فوتبال و چه در صحنه‌های اجتماعی در ذهن‌ها باقی مانده است. این روزها جادگر در مستطیل سبز نیست، اما انتقادات او کم نشده و حرف‌هایش در شبکه‌های اجتماعی از پر بازدیدترین هاست. خودش می گوید تا زمانی که ایراد وجود داشته باشد نمی تواند ساکت بنشیند تا مدیران هر کاری خواستند انجام بدهد.

جادوگر فوتبال ایران در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد از تیم ملی و گروهش در جام جهانی گفته است؛ از اعتراض‌های کی‌روش حمایت کرده و به انتقاد از شرایط فدراسیون پرداخته است. مهمترین مباحث مطرح شده در این گفت و گو به شرح زیر است:

  • بعد از چندين سال قرار داشتن در رتبه اول رنكينگ آسيا و حرف زدن و آمار دادن از ركوردهايي چون گل نخوردن و نباختن و... فكر نمي‌كنم كه درست باشد منتظر شانس باشيم.
  • هر فرد ديگري هم جاي كي‌روش بود بعد از اينكه هفت سال از زمين تمرين حرف بزند و اين خواسته‌اش اجرايي نشود همين طور واكنش نشان مي‌داد. ما كه هر روز از سوي آقايان مي‌شنويم كه درباره بهترين فدراسيون آسيا بودن و پنج ستاره داشتن و عملكرد فوق‌العاده و نتايج درخشان و... صحبت مي‌كنند ولي تيم ملي يك زمين تمرين ندارد.
  • كي‌روش با تمام مشكلات و نقدهايي هم كه وجود دارد جوانگرايي داشته و نتايج خوبي هم با تيم ملي گرفته و دو بار ايران را به جام جهاني برده است. منتها فدراسيون هنوز نتوانسته به وظايف خود عمل كند. بعد خيلي‌ها مي‌گويند كي‌روش چرا انتقاد مي‌كند! خب خواسته‌هايش را اجرا كنيد و زمين تمرين به او بدهيد تا اعتراض نكند!
  • : مديران اگر نمي‌توانند كاري انجام بدهند چه اصراري به ماندن دارند؟ چرا اكثر قراردادها با مشكل مواجه مي‌شود؟ مدام مي‌گويند حق پخش تلويزيوني نداريم! صدا و سيما پول نمي‌دهد! شما اول بياييد درباره قراردادهايي كه بسته‌ايد توضيح بدهيد كه پول آنها كجا رفته است بعد روال قانوني گرفتن حق پخش تلويزيوني كه حق واقعي فوتبال است را هم دنبال كنيد. اين زشت است كه بهترين فدراسيون فوتبال آسيا براي خريدن لباس آديداس وقتي اسپانسر دارد برود از حسين هدايتي پول بگيرد!
  • شما حتي نگاه كنيد كه در فدراسيون پنج ستاره تيم‌هاي اميد و جوانان حتي نتوانستند به جام ملت‌هاي آسيا صعود كنند و آقايان حتي يك عذرخواهي هم از مردم نكردند و گزارش شفافي ارايه ندادند! مگر مي‌شود تيم‌هاي پايه اين نتايج فاجعه را بگيرند و هيچ اتفاقي نيفتد؟ آخر سر هم كه تمام كاسه و كوزه‌ها را سر مربي بيچاره خرد مي‌كنند.
  • من اگر مي‌خواستم به هر قيمتي در اين فوتبال باشم كه الان سوال نمي‌كردم! اگر اهل سياسي كاري و ائتلاف و بودن به هر قيمتي بودم كه تا الان ركورد بازي‌هاي ملي در اختيارم بود. با پيراهن پرسپوليس از اين فوتبال خداحافظي مي‌كردم!
  • الان هم اگر حرفي مي‌زنم دلم مي‌سوزد آقايان به جاي اينكه تماس بگيرند با اين‌ور و آن‌ور تا صداي كريمي را خاموش كنند بهتر است به خودشان بيايند. فكر كنند ببينند چه مي‌گوييم. يك دايره دور خودشان كشيده‌اند و فوتبال و مديريت شده براي آنها افراد حاضر در اين دايره!‌ با اين دايره و آدم‌هاي‌تان كه به جايي نرسيديد! حداقل يك بار بيايند درست مشورت بگيرند و درست كار انجام بدهند. واقعا نمي‌خواهند جوري مديريت كنند كه فردا روزي از اين فوتبال رفتند مردم بگويند خدا پدرشان را بيامرزد كه به اين فوتبال خدمت كردند !
  • من تا وقتي سوال داشته باشم از مديران فدراسيون مي‌پرسم. از مديران فدراسيون فوتبال سوال كردند كه آن كارت‌هاي هديه را براي چه كاري استفاده مي‌كرديد.
  • من بعد از اين همه سال حضور در فوتبال هنوز در يك برنامه زنده تلويزيوني حاضر نشده‌ام ولي آقايان هر روز در رسانه‌ها هستند. اگر گفتم مناظره خواستم مردم متوجه بعضي مسائل باشند؛ وگرنه مخاطبان من همين مردم و دوستان عزيزي هستند كه لطف دارند و در فضاي مجازي صحبت‌هايم را مطرح مي‌كنند تا بازتابي ميليوني داشته باشد، نه رسانه‌اي كه اصلا بيننده ندارد.
  • اگر اين فوتبال و فوتبالي‌ها نباشد برنامه نود و فردوسي پور و اين مديراني هم در كار نخواهند بود. عادل كه از همين مديران در مراسم جايزه هم گرفت ديگر مطلبي درباره فدراسيون مطرح نمي‌كند. چرا به پرونده بليت‌فروشي ورود كرد و كفاشيان را روي خط آورد اما به قرارداد اسپانسر قبلي سازمان ليگ نپرداخت؟ آيا واقعا مشكل اين فوتبال جادوگري است؟ چرا چند برنامه درباره جادوگري و بليت فروشي پخش شد اما هيچ آيتمي درباره خسارت ٦٩ ميليارد توماني كه به شركت اسپانسر قبلي سازمان ليگ از تبليغات محيطي داده شده است، پخش نشد؟
  • سال‌هاي سال مديران فدراسيون و سازمان ليگ و باشگاه‌ها به AFC اطلاعات غلط دادند و عددسازي و سندسازي طبق گفته رسمي خود مسوولان صورت گرفت تا سهميه‌هاي ايران از دست نرود. همين الان هم اگر آندرانيك تيموريان و چندين فوتباليست ديگر به AFC مراجعه نمي‌كردند و فيفا باشگاه‌هاي ايراني را محروم نمي‌كرد شك نكنيد هيچ اقدامي صورت نمي‌گرفت.
  • سمبل اعتراض نيستم اما حرف من هم فقط شفاف‌سازي است. درباره اين سيستم حرف‌هاي بسيار زيادي براي گفتن وجود دارد كه تا وقتي سوال باشد آن را مطرح مي‌كنم. منتها بالاخره يك نفر بايد باشد كه از آقايان بخواهد درباره كاري كه مي‌كنند جواب بدهد يا نه؟
  • من هر وقت ببينم كه به شعور مردم و اهالي فوتبال توهين مي‌شود و طوري رفتار مي‌كنند كه انگار هيچ ‌كسي هيچ چيزي نمي‌فهمد سوال مي‌كنم تا آقايان بفهمند آنها بايد در خدمت فوتبال باشند نه فوتبال در خدمت آنها باشد.

متن کامل این گفت‌و‌گو را در اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار