در گفت‌وگو با پانا عنوان شد

تدوین برنامه مدیریتی برای 17 تالاب در معرض خطر

تهران (پانا) - رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به موضوع حفظ و احیاء تالاب‌های کشور تغییر کرده و در راستای برنامه جدید این سازمان،‌ برای 17 تالاب در معرض خطر برنامه مدیریتی تدوین شده است.

کد مطلب: ۶۹۱۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

معاون دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اجرای برنامه‌های مدیریتی برای تالاب‌های در معرض خطر کشور اظهارداشت: برنامه مدیریت زیست بومی تالاب‌ها تحت عنوان برنامه مدیریتی تالاب‌های در معرض خطر در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و سیاست سازمان حفظ و احیاء تالاب‌ها با توجه به همین برنامه‌های مدیریتی است.

مسعود باقرزاده کریمی با بیان اینکه حوضه آبخیز تالاب‌ها ذی‌نفعان زیادی دارد، گفت:‌ ما برای 17 تالاب کشور برنامه‌های مدیریتی را تدوین کرده‌ایم و اجرای این برنامه‌ها در 11 تالاب آغاز شده است. اجرای برنامه‌های مدیریتی در تالاب‌ها متنوع است و در بخش‌های مشارکت جوامع محلی، پایش و تشکیل بانک اطلاعات انجام می‌شود.

معاون دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تغییر رویکرد این سازمان نسبت به حفظ و احیاء تالاب‌ها بیان کرد: راه سختی برای حفظ و احیاء تالاب‌ها داریم اما یکی از اقدامات بزرگی که سازمان حفاظت محیط زیست در راستای حفظ تالاب‌ها در دستور کار دارد، تغییر رویکرد نسبت به تالاب‌هاست.

به گفته وی، برای احیاء تالاب‌ها آیین‌نامه اجرایی حفاظت و مدیریت تالاب‌ها مصوب شده که مسیرهای اجرایی برای حفاظت از تالاب‌ها را تسهیل کرده است.

از مجموع 2800 تالاب کشور، 94 تالاب شناخته شده وجود دارد که از این تعداد 24 تالاب در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین‌المللی به ثبت رسیده است. این در حالی است که در کنوانسیون رامسر 42 نوع تالاب تعریف شده که 41 نوع آن در ایران وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار