استاندار تهران در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تهران :

هر اقدامی در جهت حذف بی سوادی با محوریت آموزش و پرورش باید صورت گیرد

تهران (پانا) - در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تهران مصوب شد تا سالانه ۱۲۰۰ نفر بیسواد به طور متوسط در مناطق ۱۹ گانه تهران باسواد شوند و کمیته شهرستانی نیز در جهت رفع بیسوادی ۱۶۲ هزار بیسواد در ۱۴ شهرستان استان تهران وارد شود.

کد مطلب: ۶۹۱۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور سیاوش شهریور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری،باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران،فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان و اعضای شورا برگزار شد.

محمد حسین مقیمی استاندار تهران با اشاره به اینکه وظیفه داریم مردم را در سوادآموزی یاری کنیم تاکید کرد: هر اقدامی که در جهت کاهش تعداد بی سوادان و حذف بیسوادی لازم است با محوریت آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: طی یک برنامه ریزی با همکاری دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش،کمیته امداد،بهزیستی،سازمان زندانها،شهرداری،شورای شهر و با برنامه ریزی فرمانداری ها،بخشداری ها و دهیاری ها در استان تهران باید در جهت ریشه کن کردن بیسوادی اقدام جدی صورت گیرد.

مقیمی ،با تاکید بر نقش مهم صدا و سیما در ترویج سوادآموزی ،تصریح کرد: آموزش تعداد ۹۰ هزار بیسواد شهر تهران با همکاری شهرداری در دستور کار باید قرار بگیرد که طبق آن سهم مناطق ۱۹ گانه تهران طی ۴ سال به طور متوسط حدود یکهزار و ۲۰۰ بیسواد است که در جهت سوادآموزی این گروه باید اقدام شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: کمیته شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تهران در برش شهرستانی نیز باید در جهت رفع بیسوادی در میان ۱۶۲ هزار نفر در سطح شهرستان های تهران اقدام نموده و تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم ۲۵۲ هزار بیسواد در استان تهران را از چرخه بیسوادی خارج کنیم .

گفتنی است در این جلسه مقرر شد کمیته ای متشکل از شهردار منطقه،مدیر آموزش و پرورش منطقه،معاون فرماندار،معاون نهضت سواد آموزی،اداره کار،بهزیستی،کمیته امداد امام(ره) در شهر تهران تشکیل شود و هر سه ماه یکبار گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای آموزش بیسوادان برای شورا ارسال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار