در گفت‌وگو با پانا عنوان شد

جسد دو کوهنورد مفقود شده در اشترانکوه پیدا شد

تهران (پانا) - در دومین روز از عملیات جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده مشهدی در منطقه اشترانکوه چهارمین پیکر پیدا شد.

کد مطلب: ۶۹۱۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد

سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگو با پانا، از کشف دو جسد کوهنورد مفقود در منطقه اشترانکوه خبر داد و گفت: هویت این افراد هنوز مشخص نیست.

پیرحسین کولیوند اظهارداشت: در پی عملیات امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان ازنا، پيکر دو نفر از کوهنوردان مشهدی که دیروز در منطقه اشترانکوه شهرستان ازنا مفقود شده بود، پیدا شد.

به گفته وی، تاکنون چهار پیکر کوهنورد پیدا شده است.

همچنین مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به مفقود شدن تیم کوهنوردی استان خراسان رضوی در ارتفاعات اشترانکوه ازنا در استان لرستان تاکید کرد: ۱۴ نفر از تیم کوهنوردی استان خراسان رضوی به همراه یک نفر راهنمای محلی از بومیان منطقه به ارتفاعات اشترانکوه در استان لرستان رفته بودند که صبح دیروز دچار حادثه شدند.

سلیمی افزود: امدادگران بعد از رسیدن به 7 کوهنورد این تیم در سرپناه، با توجه به وخامت حال یکی از کوهنوردان درخواست بالگرد امدادی برای حمل وی به مرکز درمانی داشتند که بلافاصله بالگرد اعزام و هلی برد جوان مصدوم انجام شد اما این کوهنورد به دلیل سرمازدگی و ایست قبلی، جان خود را از دست داد.

به گفته سلیمی ۵ تیم ۵ نفره از امدادگران هلال احمر لرستان به همراه یک بالگرد امدادی، سه دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودرو کمک‌دار در منطقه حضور دارند، همچنین 11 امدادگر کوهستان خراسان رضوی نیز به منطقه اعزام شده اند.

وی افزود: عدم توجه به هشدارهای هواشناسی، سرما، بارش شدید برف، کولاک و رعد و برق شدید و از طرفی تاریکی هوا و خستگی مفرط از دلایل اصلی وقوع حادثه برای این تیم کوهنوردی و گم شدن تعدادی از اعضای تیم بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار