در گفت‌وگو با پانا عنوان شد

اجرای فاز دوم طرح مطالعاتی توسعه سواحل مکران

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور از اجرای مرحله دوم طرح مطالعاتی توسعه سواحل مکران خبر داد .

کد مطلب: ۶۹۱۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

شهرام فداکار مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در گفت‌وگو با پانا، به اهمیت محیط‌زیست دریایی کشور اشاره کرد و گفت:‌ در کشور شش هزار کیلومتر خط ساحلی وجود دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه طرح جامع سواحل توسط ارگان‌های مربوطه اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اجرای مرحله اول طرح مطالعاتی سواحل مکران اظهارداشت: مرحله اول این طرح از سوی سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد و در این طرح پهنه‌های مناسب توسعه سواحل و حفاظت از آن تعیین و نقشه کامل تهیه شده است.

وی افزود: نقشه مطالعاتی توسعه سواحل مکران در اختیار دبیرخانه کارگروه مربوطه قرار گرفته است و در این نقشه، توسعه متوازن و جانمایی برای انواع فعالیت‌ها در سواحل مکران به صورت دقیق مشخص شده است.

وی ادامه داد: مطالعات اولیه طرح توسعه سواحل مکران در مقیاس بزرگ صورت گرفت و قرار است در مرحله دوم مطالعات تکمیلی و دقیق‌تر انجام شود و بخش‌های محیط زیستی نیز پررنگ‌تر دیده شود.

فداکار با اشاره به شناسایی مناطق حساس ساحلی در سواحل مکران گفت: قرار است در این مناطق توانایی اکولوژیک گونه‌ها مطالعه و ارزیابی شود که در این راستا باید تا عمق خاصی از سواحل مورد مطالعه قرار بگیرد که در مرحله دوم طرح توسعه سواحل مکران انجام می‌شود تا مطالعه عمیق‌تری در اختیار تصمیم‌گیران قرار گیرد.

مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست اظهارداشت:‌ طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط‌زیست مناطق ساحلی جنوب با همکاری آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) به صورت پایلوت در استان هرمزگان آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار