با ورود تکنولوژی‌های جدید عقب‌ماندگی صنعت پتروشیمی درحال ترمیم است

تهران (پانا)- امکان استفاده گسترده از فن‌آوری های جدید در صنایع پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم فراهم شده و به طور قطع با انتقال دانش فنی و تکنولوژی جدید علاوه بر احیای اقتصاد واحدهای پتروشیمی ایران می توان از مزیت‌های این صنعت بهره برد.

کد مطلب: ۶۹۱۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد

احمد کیمیایی عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی در گفت وگو با پانا با تاکید براینکه صنعت پتروشیمی از صنایع پیشرفته دنیاست ، عنوان کرد:‌با اتفاقاتی که پس از برجام حاصل شده و با ورود تکنولوژی های به روز دنیا، این امیدواری حاصل شده که بهره وری در این صنعت افزایش یابد.

عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران گفت:‌تحریم ها نقش چندانی در فروش محصولات پتروشیمی در کشور نداشته اما نتیجه ملموس تحریم ها کندی ورود تکنولوژی بوده است که به تدریج در حال رفع شدن است .

وی ادامه داد: در پاره ای موارد به دلیل تحریم ها ورود برخی از قطعات صنعت پتروشیمی با مشکلاتی همراه بوده و موجب افت تولید شده است که پس از برجام بخشی از این مشکلات مرتفع شده و قطعات مورد نیاز به تدریج در حال ورود است و کمبودها و عقب ماندگی ها به تدریج در حال ترمیم است .

وی با اشاره به برنامه دولت برای افزایش تولید محصولات پتروشیمی ،گفت : باید هم نیم نگاهی به بازار داخل وجود داشته باشد و هم بتوان بازارهای هدف صادراتی را جذب کرد .

عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد:‌با استفاده از بسته‌های جدید تکنولوژیکی و کاهش هزینه‌های تولید، ایران می تواند در دوران پساتحریم با کاهش هزینه های از قدرت چانه زنی بالاتری برای فروش و صادرات محصولات پتروشیمی در بازار جهانی برخوردار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار