بوریس جانسون امروز در تهران؛ دیدار با ظریف و شمخانی

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه بریتانیا امروز در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان، دبیر شورای عالی امنیت ملی و دیگر مقامات کشور دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

کد مطلب: ۶۹۱۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد

بوریس جانسون ظهر امروز در ساختمان وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

همچنین جانسون بعداز ظهر امروز بادریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار می‌کند.

دیدار با دیگر مقامات عالی کشور در دستور کار برنامه های امروز وزیر امور خارجه بریتانیا در تهران است.

به گفته بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه «در این سفر آخرین وضعیت روابط دوجانبه به خصوص در حوزه همکاری‌های عالی اقتصادی دو کشور، گسترش روابط تجاری، مسائل منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.»

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز جانسون در دیدار با مقامات ایرانی ضمن بررسی روندهای سیاسی و امنیتی در منطقه و ضرورت‌های مرتبط با مقابله بین‌المللی و همه‌جانبه با تهدید جهانی تروریسم،‌ تحولات بین المللی و روابط دو جانبه به ویژه مناسبات اقتصادی میان دو کشور را مورد گفت‌و‌گو و تبادل نظر قرار خواهد داد.

روزنامه گاردین در گزارشی درباره سفر جانسون به ایران نوشت:‌ بوریس جانسون برای آزادی نازنین زاغری که نزدیک به دو سال است به (جرم جاسوسی) در ایران زندانی است به تهران سفر می‌کند.

جانسون به عنوان وزیر امور خارجه بریتانیا برای اولین بار است که به تهران سفر می‌کند تا روابط ایران و بریتانیا را در مسیر جدیدی قرار دهد. بریتانیا از زمان توافق هسته‌ای ایران در سال 2015 از برجام حمایت کرده است.

به گزارش گاردین،‌ بریتانیا با این ایده در تهران مذاکره خواهد کرد که چگونه بانک‌های این کشور با کمک بانک بریتانیا بتوانند در سراسر ایران بدون ترس از تحریم‌ها و جریمه‌های آمریکا فعالیت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار