خروش سراسری ایران علیه توطئه اعلام پایتختی بیت‌المقدس

تهران (پانا) - مردم سراسر ایران در اعتراض به تـصمیـم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، درباره انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل از تل‌آویو به بیت‌المقدس پس از اقامه نمازجمعه در بیش از هزار شهرستان و شـهر و بخش راهیپمایی کردند.

کد مطلب: ۶۹۰۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا، امروز در سراسر ایران اسلامی، روز اعلام و فریاد نفرت و انزجار و خشم انقلابی ملت بزرگ و ضد استکباری ایران علیه آمریکای جنایت‌پیشه و رژیم تروریست‌پرور صهیونیستی بود و همه یک صدا و همگام و همراه با مردم مظلوم و ستمدیدۀ فلسطین اقدام ترامپ را محکوم کردند.
مردم سراسر کشور در این راهپیمایی‌ها فریاد برآوردند که قدس تا ابد پایتخت فلسطین و محور اصلی وحدت و توجه و قبله اول امت بزرگ اسلامی باقی خواهد ماند و به رسمیت‌شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم سفاک، اشغالگر و تروریست‌پرور صهیونیستی به هیچ وجه اعتبار نخواهد داشت.
تظاهرکنندگان تهرانی تصمیم آمریکا درباره انتقال سفارتش به قدس را اقدامی خصمانه دانستند و معتقدند این تصمیم با هماهنگی برخی نظام های عربی صورت گرفته است.

** سمنان
نمازگزاران شهرستان های مختلف استان سمنان بعد از اقامه نمازجمعه امروز با برگزاری راهپیمایی از مصلی تا خیابان های اطراف شهر خود، اقدام رییس جمهوری امریکا در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اسراییل را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا ، در مرکز استان در شهرستان سمنان ، نمازگزاران بعد از اقامه نماز در اعتراض به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسراییل از مسجد امام تا چهار راه مازندران این شهر راهپیمایی کردند.

** سیستان و بلوچستان
مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همگام با ملت ایران امروز بعد از اقامه نمازجمعه با حضور در خیابان ها شعار حمایت از فلسطین، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.
به گزارش ایرنا مردم ولایتمدار و ظلم ستیز سیستان و بلوچستان همراه با ملت ایران بعد از اقامه نمازجمعه در محکومیت توطئه اخیر شیطان بزرگ علیه قدس شریف و جهان اسلام راهپیمایی کردند.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: راهپیمایی ضد آمریکایی صهیونیستی مردم شریف این استان امروز در بیش از 30 نقطه جمعیتی برگزار شد.
عباس صفدری اظهار داشت: ملت ایران همراه با سایر مسلمانان دنیا تلاش رئیس جمهوری آمریکا برای نادیده گرفتن تاریخ و پیشینه اسلامی قدس شریف با هدف معرفی کردن آن به عنوان پایتخت رژیم بدون سرزمین صهیونیستی را با شرکت در راهپیمایی امروز محکوم کردند.

** خراسان جنوبی
نماز گزاران بیرجند پس از آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در راهپیمایی ضد امریکایی و ضد صهیونیستی توطئه رئیس جمهوری آمریکا علیه جهان اسلام در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب را محکوم کردند.
در این راهپیمایی نمازگزاران با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مسیر میعادگاه نماز جمعه تا بلوار صنعت و بیرجند را پیمودند و حرکت جاهلانه ترامپ که نه تنها خشم مسلمانان را برانگیخت بلکه اعتراض و انزجار آزادیخواهان سرتاسر جهان علیه آمریکای جنایتکار را به دنبال داشت،محکوم کردند.

** کهکیلویه وبویراحمد
نمازگزاران یاسوجی پس از اقامه نماز پرصلابت جمعه همزمان با سراسرکشور با برپایی راهپیمایی، سخنان نابخردانه، سخیف ودور از منطق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این راهپیمایی باشکوه با در دست داشتن تمثال هایی از حضرت امام خمینی (ره)، رهبر فرزانه انقلاب و شهدا با محکومیت مواضع خصمانه دولت و رییس جمهوری ایالات متحده علیه مسلمانان بر حمایت قاطع خود از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین تاکید کردند.

** البرز
مردم استان البرز در شهرستان های مختلف این استان پس از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپیمایی گسترده ضد آمریکایی و صهیونیستی خشم و انزجار خود را از تصمیم رییس جمهوری مستکبر آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس اعلام کرده و آن را محکوم کردند.

** گیلان
نمازگزاران گیلانی پس از اقامه نماز پرصلابت جمعه این هفته، همزمان با سراسر کشور، با برپایی راهپیمایی، اقدام نابخردانه دولت آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این راهپیمایی باشکوه با در دست داشتن تمثال هایی از حضرت امام خمینی (ره)، رهبر فرزانه انقلاب و شهدا با محکومیت مواضع خصمانه دولت و رئیس جمهوری آمریکا علیه مسلمانان، بر حمایت قاطع خود از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین تاکید کردند.
نمازگزاران با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، قیام کن مسلمان، جهاد کن مسلمان، بیت المقدست را آزاد کن مسلمان نسبت به اقدام و توطئه شوم آمریکایی - صهیونیستی در منطقه واکنش نشان دادند.

** کرمان
نماز گزارن کرمانی امروز پس از اقامه نماز جمعه از مصلای شهر کرمان تا میدان شورا علیه موضع خصمانه رئیس جمهوری آمریکا پیرامون انتخاب قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نهایت انزجار خود را از این عمل اعلام کردند.
همچنین این راهپیمایی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمان، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در کرمان برگزار شد.

** سنندج
به گزارش ایرنا، نمازگزاران سنندجی پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد جامع به سمت میدان انقلاب راهپیمایی کرده و با تجمع در این محل قطعنامه سراسری در محکومیت اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا قرائت شد و با تکبیر راهپیمایان مورد تایید قرار گرفت.
مردم سنندج در این مراسم با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، اقدام رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناخت قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تلاش برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را محکوم کردند.
مردم شهرهای مختلف استان کردستان همصدا و همراه با اقشار مختلف مردم کشورمان روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی ضد آمریکایی - ضد اسراییلی اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کردند.

** خراسان رضوی
نمازگزاران جمعه مشهد بعد از برپایی این آیین عبادی سیاسی، با برگزاری راهپیمایی و صدور یک قطعنامه، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و اعلام آن به عنوان پایتخت رژیم جنایتکار صهیونیستی را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، راهپیمایان بعد از نماز جمعه از باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی به سمت چهارراه شهدا حرکت کرده و با سردادن شعارهای 'مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لا اله الاالله اسرائیل عدو الله، می جنگیم می میریم قدس را پس می گیریم و حزب الله بیدار است از اسرائیل بیزار است' از این اقدام پلید دولت آمریکا ابراز انزجار کردند.
در پایان این راهپیمایی قطعنامه محکومیت انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس قرائت شد که با فریادهای تکبیر راهپیمایان تایید شد.

** کرمانشاه
مردم کرمانشاه در محکومیت اظهارات اخیر ترامپ و تعیین بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، تظاهرات کرمانشاهیان امروز پس از اقامه نماز جمعه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
این راهپیمایی علیه اقدام اخیر ترامپ و دولت آمریکا در انتخاب شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیست انجام شد.
در این راهپیمایی بازاریان و اقشار مختلف مردم متدین و انقلابی کرمانشاه به همراه مسئولان استانی حضور داشتند.
نمازگزاران کرمانشاهی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و القدس لنا بار دیگر مخالفت و نارضایتی خود را نسبت به تصمیمات نابخردانه دولت آمریکا نشان دادند.
رییس جمهوری آمریکا عصر چهارشنبه در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد «واشنگتن اورشلیم (بیت المقدس) را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت می شناسد و سفارت آمریکا را از تل آویو به آن شهر منتقل می کند».
به دنبال این تصمیم درگیری ها در سرزمین اشغالی شدت گرفته است.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود اما دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.»
**قزوین
نمازگزاران در استان قزوین بعد از نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی، خشم و انزجار خود از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا به نمایش گذاشتند.
**یزد
مردم 300 شهر و روستای پرجمعیت این استان امروز پس از اقامه نماز عبادی - سیاسی جمعه با حضور گسترده خود و در صفوفی منظم در راهپیمایی ضد آمریکایی - ضد صهیونیستی شرکت کردند.
راهپیمایان در حالیکه پارچه نوشته هایی در محکومیت و مخالفت با اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا مبنی بر اعلام قدس شریف به پایتختی رژیم صهیونستی در دست داشتند با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و نفرت خود را نسبت به استکبار جهانی اعلام کردند.
**کرمانشاه
مردم کرمانشاه در محکومیت اظهارات اخیر ترامپ و تعیین بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پس از اقامه نماز جمعه همزمان با سراسر کشورراهپیمایی کردند.
در این راهپیمایی بازاریان و اقشار مختلف مردم متدین و انقلابی کرمانشاه به همراه مسئولان استانی حضور داشتند.
نمازگزاران کرمانشاهی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و القدس لنا بار دیگر مخالفت و نارضایتی خود را نسبت به تصمیمات نابخردانه دولت آمریکا نشان دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار