در گفت‌وگو با پانا عنوان شد

رفع کمبود نقدینگی بازار دارو تا پایان سال جاری

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حل مشکلات بازار دارو به ویژه در بخش کمبود نقدینگی حوزه دارو تا پایان سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۰۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد

محمدنعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به گزارش 100 روزه وزارت بهداشت و مشکلات بازار دارو اظهارداشت: بازار دارو در شرایط فعلی با کمبود نقدینگی روبرو شده و منابعی که برای تأمین دارو تهیه می‌شود با مشکل مواجه شده است اما طبق قول سازمان برنامه و بودجه این مشکلات تا پایان سال جاری برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به انباشت بدهی در بیمه‌ها گفت: یکی از صندوق‌هایی که با مشکل اعتبار و بدهی زیاد روبرو شده، بیمه سلامت است که علی رغم تلاش‌های دولت، این بیمه درمانی با رقم بالای بدهی مواجه است. البته اخیرا سازمان برنامه و بودجه، اعتباری را دراختیار بیمه سلامت قرار داده که هنوز تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه طبق سیاست‌های کلی سلامت باید تمامی پرداخت‌ها توسط بیمه‌‌ها انجام شود، گفت: بیمه‌ها با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند و بارها در این رابطه در مجلس جلساتی برگزار شده و در بودجه سال آینده نیز منابعی برای پرداخت بدهی دولت به صندوق‌های بیمه‌ای به ویژه تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده تا بتوان از آن محل بدهی مراکز درمانی نیز پرداخته شود اما با توجه به شرایط موجود امکان تحقق این منابع سخت خواهد بود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش ٣ درصدی قیمت دارو بیان کرد: قرار است از ابتدای دی ماه، داروهای سرماخوردگی، آنتی‌بیوتیک‌ها و برخی مسکن‌ها با قیمت آزاد عرضه شود و قرار است صرفه‌جویی از محل اجرای این مصوبه به تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج افزوده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار