مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

اجرای طرح توزیع قرص آهن برای 116 هزار دانش‌آموز دختر خوزستانی

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از اجرای طرح توزیع قرص آهن برای 116 هزار دانش‌آموز دختر دوره متوسط خوزستان و همچنین توزیع ویتامین D در بین 150 هزار دانش‌آموز دختر و پسر مقطع متوسطه در خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۰۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد تقی‌زاده با بیان این‌که دو طرح مکمل یاری، مخصوص دانش‌آموزان متوسطه دختر و توزیع قرص ویتامین D با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در حال اجرا است، اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش اقداماتی در جهت بهبود وضعیت ریزمغذی‌ها در دانش‌آموزان به تصویب رسیده است که یکی از این برنامه‌ها، برنامه مکمل یاری در مدارس متوسطه اول و دوم خوزستان است.

وی افزود: طرح توزیع قرص آهن برای 100 درصد دانش‌آموزان دختر یعنی برای 116 هزار دانش‌آموز دختر دوره متوسطه انجام می‌شود. اما طرح توزیع ویتامین D 50 درصد دانش‌آموزان را شامل می‌شود و از میان حدود 300 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه در استان ویتامینD میان 150 هزار دانش‌آموز دختر و پسر مقطع متوسطه در خوزستان و با اولویت مناطق کم برخوردار توزیع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کمبود آهن موجب کم‌خونی، اختلال در تمرکز حواس و کاهش قدرت یادگیری، خستگی زودرس و کاهش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها خواهد شد که برای پیشگیری از کمبود آهن علاوه بر رعایت تنوع و تعادل در برنامه غذایی روزانه و مصرف منابع غذایی حاوی آهن از جمله انواع گوشت‌های سفید و قرمز، حبوبات، انواع خشکبار و انواع مغزها، مصرف هفتگی مکمل آهن نیز لازم است.

تقی‌زاده افزود: با توجه به صرف هزینه‌های فراوان در کار تهیه و توزیع مکمل‌ها از سوی وزارت بهداشت و درمان، در مدارسی که مراقب سلامت یا رابط سلامت حضور دارد نظارت بر توزیع و مصرف قرص‌ها بر عهده این همکاران و در مدارس فاقد مراقب یا رابط بر عهده مدیران مدارس خواهد بود. توصیه می‌شود به دلیل جذب بهتر، قرص‌های آهن همراه مواد غذایی دارای ویتامین ث در بین دانش‌آموزان توزیع شود.

گفتنی است، قرص‌های آهن به صورت هفتگی و قرص‌های ویتامین D به صورت ماهانه در مدارس خوزستان توزیع می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار