وزنه‌برداری قهرمانی جهان/

وزنه‌برداری ایران قهرمان جهان شد/ بازگشت رویایی حسینی با مدال نقره

تهران (پانا) – حاصل کار وزنه‌برداری ایران در روز پایانی قهرمانی جهان 3 مدال نقره و برنز و قهرمانی مجموع بود.

کد مطلب: ۶۹۰۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

شرایط مشکوک و شاید هدایت شده المپیک ریو برای وزنه‌برداری در سنگین وزن باز هم تکرار شد و یکبار دیگر بطور عمدی مدال طلای بهداد سلیمی گرفته شد.

در یکضرب بهداد سلیمی وزنه‌های 205 و 211 را بالای سر برد اما در مهار کردن 216 کیلوگرم ناکام ماند. سید علی حسینی هم که پس از سالها محرومیت به صحنه برگشته بود در دو انتخاب اول مقابل وزنه 203 کیلوگرمی ناکام بود اما در سومین بار موفق شد این وزنه را مهار کند.

به این ترتیب در یکضرب تالاخادزه گرجستانی با 220 کیلوگرم ضمن شکست رکورد جهان مدال طلا گرفت. بهداد سلیمی به نقره و حسینی به مدال نقره و برنز رسیدند.

اوج شاهکار فدراسیون جهانی در دو ضرب بود؛ جایی که یکبار دیگر عمدا بهداد سلیمی را ناکام گذاشتند.

بهداد سلیمی پس از ناکامی در بالای سر بردن وزنه 241 کیلوگرم؛ در انتخاب دوم 242 کیلوگرم را بالا سر برد. در سومین حرکت 252 کیلوگرم را مهار کرد و سه چراغ سفید گرفت اما اتفاق المپیک ریو تکرار شد و هیات ژوری رای داورها را رد کرد.

سید علی حسینی اما به ترتیب وزنه‌های 236، 243 و 251 را بالای سر برد تا در هر سه حرکت موفق باشد.

در دو ضرب تالاخادزه به مدال طلا، وزنه بردار اهل استونی به مدال نقره و حسینی به برنز رسید.

به این ترتیب در مجموع تاخالادزه قهرمان شد؛ سید علی حسینی پس از سالها دوری به مدال نقره رسید و بهداد سلیمی صاحب گردن آویز برنز شد.

اما در مجموع مسابقات قهرمانی جهان ایران با 5 طلا، 3 نقره و 6 بزنز توانست بالاتر از کره جنوبی و ازبکستان قهرمان جهان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار