با ورود سامانه بارشی جدید صورت می‌گیرد

کاهش 5 تا 10درجه‌ای دمای کشور در روز جمعه

تهران (پانا) - بر اساس اعلام نقشه‌های پیش‌بینی هوا یک سامانه بارشی جدید از فردا چهارشنبه وارد غرب کشور می‌شود و با نفوذ جریان‌های شمالی و هوای سرد در نیمه غربی کشور کاهش 5 تا 10 درجه دما پیش بینی می‌شود.

کد مطلب: ۶۹۰۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

طبق نقشه‌های هواشناسی از امروز سه‌شنبه 14 آذرماه تا اواسط روز چهارشنبه دراستان‌های ساحلی دریای خزر دمای هوا 4 تا 8 درجه افزایش می یابد که به‌طور نسبی موجب افزایش نسبی سرعت باد در گیلان و اردبیل خواهد شد و در برخی نقاط با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود.

همچنین برای روز چهارشنبه وزش باد و وقوع گرد و خاک برای استان‌های ایلام و خوزستان پیش‌بینی شده است.

از چهارشنبه شب یک سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و بارش باران و برف همراه با وزش باد روز پنج شنبه نیمه غربی کشور را فرا می گیرد.

طبق نقشه‌های پیش‌بینی هوا بر روی پورتال سازمان هواشناسی، روز جمعه با نفوذ جریان‌های شمالی و هوای سرد در نیمه غربی کشور کاهش 5 تا 10 درجه دما پیش بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش از عصر روز پنجشنبه 16 آذرماه بارش در سواحل غربی گیلان تشدید می‌شود و روز جمعه بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه در مازندران افزایش می‌یابد.

برای روز پنج‌شنبه 16 آذرماه بارش باران و برف در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات زاگرس در غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان که بارش در غرب و شمال غرب ابتدا به شکل باران و سپس بتدریج با سرمایش هوا تبدیل به برف می‌شود، پیش‌بینی شده است.

برای روز جمعه 17 آذرماه نیز بارش باران در مناطق جلگه‌ای گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی دامنه‌های شمالی البرز و بارش برف در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در شمال استان‌های تهران، البرز و سمنان پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار