در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ناشران جهان اسلام انجام می شود:

۶۰ درصد تخفیف کتب برای دانش آموزان

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی از تخفیف ۶۰ درصدی کتاب برای دانش آموزان در نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام در مشهد خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۰۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، براتعلی منصوریان در خصوص خدمات ارائه شده به دانش آموزان در راستای برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار داشت: نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام را رخداد مهم در روزهای پایانی سال میلادی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است، قلمداد می کنیم.

وی با اشاره به این که نمایشگاه کتاب محلی برای حضور ناشران داخلی و خارجی است ادامه داد: این نمایشگاه با دارا بودن بخش مخصوص کودکان و نوجوانان محل مناسبی برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی به شمار می آید.
منصوریان بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش به همین منظور تلاش کرد تا با ارائه خدمات دانش اموزان و همکاران فرهنگی را به بازدید از نمایشگاه جذب کند.
وی عنوان کرد: ضریح آفتاب به عنوان نمایندگی آموزش و پرورش به دانش آموزان کتب آموزشی و کمک آموزشی ارائه می کند.
وی با بیان این که همچنین سرویس های رایگان ایاب و ذهاب برای بازدید دانش آموزان در نظر گرفته شده است افزود: تا کنون بیش از 250 سرویس ایاب و ذهاب به صورت رایگان به دانش آموزان بازدید کننده خدمات ارائه کردند.
وی از دایر بودن نمایشگاه در بازه زمانی صبح خبر داد و اظهار کرد: با توجه به این که نمایشگاه های استان همیشه در بازه زمانی عصر دایر بودند با رایزنی های متفاوت بنابر دایر بودن نمایشگاه کتاب در سمت صبح شد تا تعداد بیشتری از دانش آموزان بتوانند از این فرصت بهره مند شوند.
وی با اعلام این که در طول سال تحصیلی نیز نمایشگاه های کتاب در دل مدارس دایر هستند اظهار داشت: به منظور تشویق دانش آموزان علاوه بر 20 درصد تخفیف نمایشگاه و 20 درصد تخفیف اینترنتی غرفه ضریح افتاب برای دانش آموزان 20 درصد تخفیف نیز در نظر گرفته است.

اهدای 500 جلد کتاب به مدارس فاقد کتابخانه

وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح روشنا با همکاری دانشجو معلمان در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مراجعین به نمایشگاه کتاب در صورت تمایل می توانند یک کتاب به مدارس محروم و کم بضاعت که فاقد کتابخانه هستند، کمک کنند.
این مقام مسئول بیان کرد: تا کنون در قالی طرح روشنا بیش از 500 جلد کتاب به ارزش ریالی 50 میلیون ریال کمک شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار