دومین مدال طلای وزنه‌برداران ایرانی/ علی هاشمی قهرمان جهان شد

تهران (پانا) - نماینده ایران در وزن 105 کیلوگرم به مدال طلای وزنه برداری قهرمانی جهان دست یافت.

کد مطلب: ۶۸۹۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد

در هفتمین روز از رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان که به میزبانی آمریکا در حال برگزاری است در دسته 105+ کیلوگرم علی هاشمی و علیرضا سلیمانی دو نماینده ایران بودند که روی صحنه رفتند و یک مدال دیگر برای تیم ملی بدست آمد.

در یکضرب هاشمی در اولین حرکت وزنه 178 کیلویی را بالای سر برد. در حرکت دوم نوبت به وزنه 183 کیلویی رسید که توسط نماینده ایران به راحتی مهار شود. در حرکت سوم وزنه 186 کیلو گرمی انتخاب شد اما هاشمی در بالای سر بردن این وزنه ناکام ماند اما به مدال طلای یک ضرب رسید.

علیرضا سلیمانی هم در اولین حرکت وزنه 177 کیلویی را به راحتی بالای سر برد. در حرکت دوم وزنه 183 انتخاب او بود که در بالای سر بردنش ناکام ماند. برای حرکت سوم وزنه 184 کیلویی را انتخاب کرد اما در این وزنه هم موفقیتی بدست نیاورد تا در یکضرب نهم شود.

افرموف از ازبکستانی در یکضرب به مدال نقره رسید؛ والدس از اکوادور هم صاحب مدال برنز شد.

در دو ضرب علی هاشمی ابتدا وزنه 215 کیلویی را انتخاب کرد و به راحتی بالای سر برد. در حرکت دوم خود وزنه 221 کیلویی را انتخاب کرد اما نتوانست آنرا بالای سر ببرد. در حرکت سوم باز هم وزنه 221 کیلویی را انتخاب کرد اما اینبار این وزنه را بالای سر برد و مدال برنز دوضرب و طلای مجموع را بدست آورد.

علیرضا سلیمانی هم ابتدا وزنه 215 کیلویی را انتخاب کرد و آنرا بالای سر برد. در حرکت دوم وزنه 222 کیلویی را انتخاب کرد و نتوانست آنرا بالای سر ببرد. در سومین حرکت 223 کیلوگرم انتخاب شد و با ناکامی در زدن این وزنه کار علیرضا سلیمانی با عنوان ششمی دو ضرب و هفتمی مجموع به پایان رسید.

در دوضرب سئو از کره جنوبی با 222 کیلوگرم به مدال طلا رسید و پلسنیکس از لیتوانی سوم شد. اما در مجموع پس از علی هاشمی، پلسنیکس از لیتوانی نایب قهرمان شد و افرموف ازبکستانی به مدال برنز رسید.

در روز نخست رقابت‌های قهرمانی وزنه‌برداری جهان که در آمریکا برگزار می‌شود، سهراب مرادی صاحب گردن آمیز طلا شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار