پیام رئیس سازمان بهزیستی به مناسبت روز جهانی معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور همزمان با 12 آذر روز جهانی معلولان با صدور پیامی این روز را نماد روشنگر اراده معلولان دانست.

کد مطلب: ۶۸۹۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، انوشیروان محسنی‌بندپی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در روز جهانی معلولین با تاکید بر اینکه متولیان امور معلولان در بهزیستی در چهارچوب وظایف قانونی خویش و در راستای ایجاد یک جامعه پایدار و پذیرا، سه اصل مهم يعني فراگير کردن امكانات و دسترس‏‌پذيري خدمات، رفع تبعيض‌‏ها و تقويت مشاركت اجتماعي معلولان را در دستور كار قرار داده است، پیامی را صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

روز جهاني معلولان، نماد روشنگر اراده‏‌هایی است که با یاس و تردید بیگانه‏‌اند، از تنگناها و تبعیض‏ ها نمی‏ هراسند و از پای نمی‏‌نشینند تا این واقعیت را به اثبات برسانند که محدودیت و ناتوانی در قاموس آنان جای ندارد و نگاه آنها به چشم‏ اندازه ای فردای روشن و با نشاط پیوند خورده است.

در ادامه این پیام آمده است: سازمان بهزيستي كشور در راستاي اقدامات عدالت گستر دولت محترم تدبير و اميد، توسعه خدمات توانبخشي و مراقبتي مورد نياز معلولان و توانمندسازي آنان در ابعاد مختلف را در دستور كار قرار داده است. اما ترديدي نيست كه قادرسازي معلولان و ارتقاء سلامت جسماني، رواني و اجتماعي آنان تنها در گرو اقدامات اين سازمان نخواهد بود بلكه بستر اين توانمندسازي مي‏ بايست در سطوح مختلف جامعه و همياري مجدانه ساير دستگاه‏هاي اجرايي، نهادهاي تصميم‏ ساز و نظارتی فراهم آید و در همين راستا از طريق تشكيل جلسات مشترك با نمايندگان دستگاه‏ ها و حضور فعال در كميسيون‏ هاي تخصصي هيأت دولت و مجلس شوراي اسلامي به تبيين حقوق معلولان مبادرت مي‏ ورزد. از مصادیق بارز تلاش‏ هاي انجام شده،بازبيني و اصلاح مفاد قانون جامع حمايت از حقوق معلولان، تنظيم لایحه اصلاحي قانون مذكور و تقديم آن به مجلس شوراي اسلامي می باشد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: همکاران عزيز در سازمان بهزیستی همواره بر اين باورند كه توانمندسازي افراد معلول براساس اقدامات مبتني بر جامعه، اين افراد را به سرمايه‏ هاي اجتماعي ارزنده‏ اي مبدل مي‏ سازد و مشاركت فعال آنان در عرصه ‏هاي تصميم‏ گيري و اجرايي، حركت جامعه اسلامي ما را در مسير توسعه سياسي، اقتصادي، علمي و فرهنگي تسريع خواهد نمود. لذا اميد است شعار آگاهي‏ بخش روز جهاني معلولان در توجه به ارزش‏هاي انساني و قابليت‏هاي عظيم جامعه معلولان، سرلوحه انديشه و عمل ما قرار گيرد تا در سايه توسعه عدالت اجتماعي و فراگيرنمودن فرصت‏ها، عزيزان داراي معلوليت نيز بتوانند همانند ساير افراد جامعه، زندگي در پرتو اميد، ايمان و آرامش را با تمام وجود تجربه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار