معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار هرمزگان:

آمادگی مستلزم آموزش و آموزش مستلزم رشد و ارتقاء است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار هرمزگان در نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی که در مدرسه شهید مفتح ناحیه دو بندرعباس برگزار شد گفت : آمادگی مستلزم آموزش و آموزش مستلزم رشد و ارتقاء است.

کد مطلب: ۶۸۹۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، دکتر رئوفی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار هرمزگان با اعلام این مطلب افزود : از آنجایی که کشور ما زلزله خیز بوده و بر روی گسل قرار دارد باید همیشه آمادگی در مقابل زلزله را داشته باشیم و آمادگی نیز مستلزم آموزش است و آموزش هم مستلزم رشد و ارتقاء می باشد.

وی با بیان روایتی در اهمیت آموزش خطاب به دانش آموزان خاطر نشان کرد : آموزش به حدی مهم است که روایت شده ؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) در مسجدی وارد شدند ، عده ای مشغول عبادت بودند و عده ای هم مشغول آموزش ، پیامبر اکرم (ص) به سمت گروهی رفتند که مشغول آموزش بودند.

دکتر رئوفی ، زلزله و دیگر حوادث و بلایای طبیعی را خواست و اراده خداوند دانست و افزود : سیل ، زلزله ، و طوفان حوادث طبیعی هستند و برای نظم جهان ضروری هستند ، لذا انسان وقتی بر روی گسل زلزله خیز زندگی میکند باید خانه ای مستحکم برای خود بنا کند و آموزشهای لازم را نیز ببیند و آمادگی داشته باشد.

این مسئول در پایان در خصوص برگزاری آموزش ها و مانورهای زلزله اظهار امیدواری کرد و گفت : این قبیل برنامه ها نباید فقط بصورت سالانه برگزار شود بلکه باید ماهانه و برای همه اقشار و آهاد جامعه خصوصا مردم عادی در محله ها هم بتوانیم برگزار نماییم تا آمادگی لازم را برای مقابله با بلایای طبیعی داشته باشند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این آیین گفت : حضور در مدرسه و آموزش به دانش آموزان ، یکی از بهترین و اثرگذارترین فضاها خواهد بود و این دست آموزشها باید جزء آموزش های اصلی مدارس باشند و دانش آموزان علاوه بر توانایی مقابله با حوادث و بلایای طبیعی ، توانایی مقابله با مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه را نیز داشته باشند.

وی از یک مدل جدید پیش بینی شده به کمک دستگاه های اجرایی خبر داد و افزود : طی مکاتباتی با مسئولین ستاد بهران استان و دستگاه های اجرایی ذیربط مقرر شده کارشناسان مربوطه از روز شنبه 11 آذر 96 به مدت دو هفته در شهرستانهایی که مقدور هست حضور یافته و آموزش های لازم را در تمامی مدارس برگزار نمایند و در واقع بتوانیم عملیاتی کار کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار