بطحایی خبر داد:

ایجاد شبکه ملی آموزش و پرورش برای پیام‌های دیداری و شنیداری

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد شبکه ملی آموزش و پرورش و انتقال پیام های دیداری و شنیداری برای مخاطبانی خاص خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۹۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سید محمد بطحایی در آیین اختتامیه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد، عنوان کرد: یکی از انتقادهایی که به نظام آموزش و پرورش ما وارد است، این است که چرا آموزش ما با واقعیت های زندگی بیگانه است و با آنچه امروز جامعه نیاز دارد، فاصله دارد.

وی افزود: چرا در محیط آموزشی ما که باید در آن نشاط، صبر و صداقت ارائه شود و با مفاهیم و آموزه های ما متناسب باشد نمره موفقی داده نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی نگاه آموزش و پرورش ما را بازتر می کند و با ایجاد دریچه ای نو، نگاهی متفاوت برای ما ایجاد می کند.

بطحایی تصریح کرد: نقش و جایگاه رسانه های آموزشی در فرایند یادگیری بدون استفاده از فن آوری های نوین آموزشی، ناکارآمد خواهد بود، زیرا استفاده از این فن آوری ها یادگیری را سرعت و به یادگیری ها عمق می بخشد.

وی اظهار کرد: با بروز این فن آوریهای نوین و ظهور شبکه های اجتماعی برای محیط های یادگیری، گستره فراتری را ایجاد می کند که در این فرایند اگر نظام آموزش و پرورش از ظرفیت های این فن آوری ها بهره نبرد، سهم خود را در آموزش دانش آموزان از دست خواهد داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت یادگیری در سند تحول بنیادین افزود: جشنواره فیلم رشد برای نمایان ساختن این ظرفیت ها، نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه وجود فن آوری های نوین می تواند در تهاجم فرهنگی نیز اثر بگذارد، بیان کرد: امروزه آثار مخرب رسانه های مبتنی بر این فناوری ها در همه کشورهای دنیا دیده می شود، در ایران نیز با وجود دارا بودن فرهنگ غنی می تواند به یک تهاجم فرهنگی تبدیل شود.

بطحایی افزود: در این رسانه ها می توان از فرهنگ اسلامی و دینی بهره برد و خلق آثار دینی در این خصوص راهگشا است.

وی از راه اندازی شبکه ملی آموزش و پرورش خبر داد و یاد آورشد: برای ارسال پیام های دیداری و شنیداری برای مخاطبان خاص، شبکه ملی آموزش و پرورش راه اندازی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار