معاون پژوهش و برنامه ريزي آموزش و پرورش هرمزگان:

رتبه اول غرفه دستاوردهاي پژوهشي به آموزش و پرورش هرمزگان رسید

معاون پژوهش و برنامه ريزي آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه پژوهش محوری و تقویت حس علاقه مندی به این مهم در مدارس اولویت آموزش و پرورش هرمزگان است، از کسب رتبه اول غرفه دستاوردهاي پژوهشي آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۹۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا هرمزگان، ابراهیم خوشبخت با اعلام این خبر افزود: بنا بر اعلام ستاد ارزيابي نمايشگاه هفته پژوهش استان، غرفه دستاوردهاي پژوهشي اداره كل آموزش و پرورش هرمزگان از نظر تنوع دستاوردهاي پژوهشي در بين دستگاههاي اجرايي استان رتبه اول را كسب كرد و در آیینی با حضور معاون استاندار هرمزگان، نماینده مردم بندرعباس در مجلس و جمعی از مدیران اجرایی استان، از دانش هاشمی پور، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به پاس این موفقیت تجلیل شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تحقیق و پژوهش در تعلیم و تربیت معاصر محور توسعه و پیشرفت است، آموزش و پرورش هرمزگان با تمرکز جدی بر گسترش و نهادینه کردن فعالیت های پژوهشی، در سالهای اخیر به دستاوردهای بزرگی در این حوزه دست پیدا کرده است.

معاون پژوهش و برنامه ريزي آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: پژوهش در امر شناخت و درک بهتر دانش آموزان و تعمیق یادگیری نقش غیرقابل انکاری دارد و در رشد شاخص های آموزشی بسیار حائز اهمیت است لذا بر این اساس، آموزش و پرورش در جوامع توسعه یافته مبتنی بر پژوهش محوری است.

این مسئول همچنین گفت: توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس به‌عنوان کانون تعلیم و تربیت، با تدوین برنامه های راهبردی، مورد حمایت آموزش و پرورش استان است چرا که بدون تکیه بر این مولفه نمی توان از آموزش و پرورش پویا در دنیای نوین که علم و تکنولوژی اساس موفقیت آن است، سخن گفت.

خوشبخت همچنین با اشاره به دستاوردهای اخیر کشوری در حوزه پژوهش بیان داشت: طبق بررسي پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، اداره كل آموزش و پرورش هرمزگان در دو محور معلم پژوهنده و تجربه برتر پژوهشي نيز حائز رتبه اول كشوري شده است.

وی با تشریح جزییات این دستاورد ملی، اضافه کرد: " نساٍ ترابيان" آموزگار استثنايي ناحيه يك بندرعباس و سيد مهدي اعظمي از شهرستان ميناب رتبه اول كشوري را به ترتيب در اقدام پژوهي و تجربه برتر پژوهشي از آن خود كردند که ماحصل توجه به رویکرد پژوهشی و تقویت این مهم در نظام آموزشی استان است.

معاون پژوهش و برنامه ريزي آموزش و پرورش هرمزگان در پایان گفت: خوشبختانه رویکرد پژوهش محور و توسعه فعالیت های آموزشی در مدارس استان مورد حمایت جدی مدیر کل آموزش و پرورش استان است و در سایه این توجه، شاهد موفقیت های استان هرمزگان درعرصه های کشوری هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار