در دیدار رئیس جمهور ایسلند عنوان شد؛

تأکید ابتکار بر مقابله با خشونت و افراطی‌گری

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ایران در دیدار با رئیس جمهور ایسلند بر هم افزایی جهانی در مقابله با خشونت و افراطی گری تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۸۸۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس مقامات سیاسی زن به ریکیاویک پایتخت ایسلند سفر کرده با گودنی یوهانسون رئیس جمهور ایسلند دیدار و گفتگو کرد.

ابتکار در این دیدار به پیشرفتهای زنان ایرانی در حوزه های مختلف و افزایش سهم زنان در موقعیتهای مدیریتی اشاره کرد و تسریع در تصویب لوایح و قوانین حمایتی از زنان را از جمله اولویتهای کاری دولت دوازدهم خواند.

رئیس جمهور ایسلند نیز در این دیدار بر نقش مهم آموزش در ارتقای جایگاه زنان اشاره و آن را کلید مهم مشارکت در عرصه های مختلف جامعه توصیف کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش نامطلوب جنگ و خشونت در منطقه خاورمیانه بر ضرورت هم افزایی در کاهش خطرات تاکید کرد.

ابتکار نیز عنوان کرد: ایران از جمله کشورهایی است که خود قربانی جنگ بوده و در راستای گسترش صلح در منطقه تلاش می کند. امروز مشکلاتی مثل جنگ و تروریسم منجر به بی ثباتی در منطقه شده و ایران نقش مهمی در مقابله با خشونت و افراط گری در منطقه داشته است.

معاون رئیس جمهور ایران تصریح کرد: بحران یمن و وضعیت مسلمانان روهینگیا نیز باید در اولویت اقدامات جامعه جهانی قرار گیرد و از ظهور رویکردهای افراطی پیشگیری شود.

همچنین طرفین بر ضرورت توسعه روابط دو کشور در سطوح مختلف و تبادلات در حوزه علمی و فناوری و ارتقای سطح مبادلات تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار