سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

معلم فکور به روند تولید دانش کمک می‌کند

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: تولید دانش و ابداعات در جریان تصمیم‌گیری و به منظور بهبود نتایج از ویژگی های معلم فکور است.

کد مطلب: ۶۸۷۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمود مهرمحمدی در بخش صبحگاهی نخستین سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی در اصفهان به ارائه سخنان خود پیرامون "معلمی به مثابه هنر و معلم به عنوان هنرمند" پرداخت.

وی با اشاره بر تاثیر تعلیم و تربیت متاثر از هنر و نگاه به تعلیم و تربیت از منظر هنر به بیان این نکته پرداخت که چگونه تفکر در عالم هنر می تواند جریان تربیت معلم را هدایت کند.

معلم شخصیت خود را با هنر همراه کند

مهرمحمدی با بیان اینکه معلم اگر شخصیت خود را با هنر همراه کند صفات هنری در رفتار بروز و ظهور می یابد، گفت: معلمی که وام دار عالم هنر باشد و در تصمیم گیری و اقدام از هنرکمک گیرد آموزشی اثربخش خواهد داشت و داشتن کنش هنرمندانه را بلیغ ترین عنوان برای معلم اثربخش دانست.
وی محور اساسی برخورداری از شایستگی معلم به عنوان هنرمند را قدرت تامل در موقعیت های آموزشی برشمرد و اظهار کرد: معلم با قدرت تامل به مثابه معلم فکور این امکان را می یابد که راه حل موثر، مناسب و متناسب با موقعیت را یافته و برای حل مسائل و مشکلات کلاس درس و مدرسه بکار گیرد.
هنرمند نمی تواند تجویزی عمل کند
سرپرست دانشگاه فرهنگیان هنرمندی را فکورانه عمل کردن برشمرد و بیان کرد: همچنان که هنرمند نمی تواند تجویزی عمل کند، معلم هم باید فکورانه و موقعیت محور عمل کند.
وی با اشاره به نسبت معلم هنرمند با دانش نظری تربیت معلم افزود: مهم است که توجه داشته باشیم برای معلم هنرمند توجه به دانش نظری و عملی ضروری است و الهام از هنر به معنی کنار گذاشتن دانش نظری برآمده از پژوهش نیست.
معلم هنرمند از راه حل هوشمندانه بهره مي برد
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلم هنرمند از دانش نظری در خدمت یافتن راه حل هوشمندانه بر اساس تامل و تفکر در موقعیت خاص بهره می برد اظهار کرد: هریک از موقعیت های یاددهی و یادگیری منحصر به فرد بوده و به زعم وجود مشابهت هایی ظاهری در دانش آموز و کلاس درس هر موقعیت نیازمند مواجه ویژه خود است.
وی با اشاره به نقش معلم هنرمند در تولید دانش حرفه ای بومی، مواجهه معلم هنرمند را مواجهه کثرت گرا و چند وجهی برای جلوگیری از غفلت در جنبه های مختلف عنوان و تصریح کرد: تولید دانش و ابداعات در جریان تصمیم گیری و به منظور بهبود نتایج از ویژگی های معلم فکور است که در ادامه منجر به دانش محلی و بومی خواهد داشت.
مهرمحمدی اضافه کرد: معلم هنرمند از فرایند هنر الهام گرفته و مشابه یک هنرمند در فرایند تصمیم گیری عقلانیت را بکار گیرد.
تاكيد بر ضرورت یادگیری مستمر و مادام العمر معلمان
وی بر ضرورت یادگیری مستمر و مادام العمر معلمان تاکید کرد و گفت: هر آنچه از معلم هنرمند انتظار می رود در شکل جمعی و گروهی و به صورت هم افزا است که اگر چنین عمل نکند معلمان مانند متخصصان دیگر اعتبار اجتماعی خود را از دست خواهند داد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان همچنین معلمی به مثابه هنرمند را اعتبار بخش معلمی، تدریس اثربخش، و جلب اعتماد اجتماعی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار