افزایش ۴ برابری جمع آوری صدقه در مهران

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: بیش از ۲ میلیارد ریال صدقه در ایام اربعین حسینی ۹۶ توسط زائران اباعبدالله الحسین (ع) در مرز بین المللی مهران جمع آوری شد که به نسبت پارسال افزایش ۴ برابری را نشان می دهد.

کد مطلب: ۶۸۶۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام ، ضیاء رضایی مدیر کل کمیته امداد اظهار داشت: زائران اربعین حسینی که از مرز مهران راهی عتبات عالیات بوده‌اند در مدت ۲ هفته بیش از ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال صدقه پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صدقه جمع‌ آوری ‌شده به ‌صورت نقدی و ۱۰ درصد دیگر نیز به ‌صورت الکترونیکی بوده است، افزود: جمع‌ آوری صدقه زائران از طریق ۱۴ ایستگاه و پایگاه جانمایی شده در حد فاصل خروجی شهر مهران و پل زائر تا پایانه مرزی این شهر انجام گرفت.

رضایی با بیان اینکه طرح جمع‌ آوری صدقه زائر برای دومین سال است که هم‌زمان با مراسم اربعین در مرز مهران اجرا می‌شود گفت: میزان صدقه زائر جمع‌آوری‌شده امسال در مرز مهران حدود چهار برابر سال گذشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه صدقات جمع ‌آوری‌شده در زمینهٔ های گوناگون مصرف می‌شود، افزود: حدود ۳۰ درصد صدقات در زمینهٔ اشتغال، کاریابی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیازمندان، ۱۰ درصد در زمینهٔ تعامل با خیریه‌ها، ۱۰ درصد در زمینهٔ ساخت و بهسازی مسکن برای نیازمندان، ۱۰ درصد در زمینهٔ خدمات درمانی و بهداشتی، ۱۰ درصد خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان و ۳۰ درصد آن نیز صرف کمک موردی، ازدواج و وام ضروری نیازمندان می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه هرساله چند میلیون نفر زائر از طریق مرز مهران راهی عتبات عالیات می‌شوند، گفت: کمیته امداد در نظر دارد از این ظرفیت بزرگ در مرز مهران برای کمک به نیازمندان این استان بهره‌گیری نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار