تنها دارایی پیرزن زنده از زیر آوار بیرون آمد!

تنها دارایی پیرزن ساکن روستای 'گلم کبود علیا' از توابع شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب، 2 راس گوساله بود که یکی در حادثه زلزله شامگاه یکشنبه تلف شد اما آن دیگری توسط اکیپ دامپزشکی مستقر در منطقه زنده از زیر آوارها بیرون آورده شد.

کد مطلب: ۶۸۵۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد

در جریان زلزله 7.3 ریشتری شامگاه یکشنبه گذشته در استان کرمانشاه علاوه بر جان باختن 436 نفر و مصدومیت 10 هزار و 179 تن دیگر، شمار زیادی از احشام نیز زیر آوارها تلف شدند که یکی از این دام ها گوساله پیرزن روستای 'گلم کبود علیا' سرپل ذهاب بود.

نجات گوساله زنده از زیر آوار که تنها دارایی این پیرزن روستایی بود با همکاری اکیپ های دامپزشکی اعزامی انجام شد.

به گفته مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، در هنگام آواربرداری و دفن بهداشتی لاشه های تلف شده دام ها در روستای گلم کبود علیا از توابع شهرستان سرپل ذهاب با همکاری اکیپ های دامپزشکی یک راس گوساله زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد.

علیمیر حسینی که با صاحب این گوساله صحبت کرده بود، افزود: این گوساله تنها دارایی یک پیرزن روستایی است که اظهار می کرد از این دنیا فقط 2 راس گوساله داشته که قصد داشت برای خرج زمستانش آنها را بفروشد که متاسفانه یکی از آنها در زیر آوار تلف شد.

او گفت: کار آواربرداری و جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه دام ها در حال انجام است و با تمام توان با همکاری نیروهای دامپزشکی در حال پاکسازی مناطق زلزله زده هستیم.

مسئولان دامپزشکی کرمانشاه پیش بینی می کنند، 30 درصد از دام های مناطق زلزله زده استان تلف شده و از سوی دیگر سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، از تلف شدن 200 هزار راس دام عشایر در جریان زلزله یکشنبه شب غرب استان خبر داد.

به گفته حسن احمدی، 50 میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت های وارده به عشایر استان اختصاص یافته است.

او اظهار کرد: حدود چهار هزار خانوار عشایری در مناطق غربی استان کرمانشاه (زلزله زده) اسکان دارند که در این حادثه عشایر شهرستان‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بیشترین خسارت را متحمل شدند.

به گفته نادر پرور، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه پاکسازی، دفن و امحای بهداشتی لاشه دام های تلف شده در روستاهای زلزله زده استان با استفاده از توان حداکثری 52 اکیپ دامپزشکی از استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان در حال انجام است.

زلزله ای به قدرت 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه روی داد که 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم بر جای گذاشت.

این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار