در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

شناسایی 60 هزار کودک کار و خیابان/جزئیات آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار

رئیس سازمان بهزیستی از شناسایی 60 هزار کودک کار و خیابان در کشور خبر داد و گفت: آئین نامه ساماندهی کودکان کار نهایی شده است.

کد مطلب: ۶۸۵۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار پانا، در توضیح این خبر اظهارداشت: در پروتکل جدید سازمان بهزیستی که با مشارکت دستگاه های مربوطه اجرا می شود کودکان کار ساماندهی می شوند.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه بازگرداندن کودکان کار به چرخه تحصیل بر عهده وزارت آموزش و پرورش است، گفت: در پروتکلی که تدوین شده است اگر کودکان کار از چرخه تحصیل بازمانده باشند بازگرداندن آن ها برای ادامه تحصیل بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با ساماندهی کودکان کار تمامی برنامه ‌ها در بهزیستی هدف ‌گذاری شده است تا بر اساس پروتکلی که تهیه شده اجرا شود.

به گفته محسنی بندپی، در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان حمایت‌ های اجتماعی و روانی از کودکان کار، برگزاری کلاس ‌های مددکاری و آموزشی نیز دیده شده است.

همچنین رئیس سازمان بهزیستی پیش از این نیز درباره ساماندهی کودکان کار و خیابان به پانا گفت: مدیریت و ساماندهی کودکان کار و خیابان طبق برنامه ششم توسعه بر عهده سازمان بهزیستی است. در این راستا آئین نامه ای در دستور کار قرار دارد که تدوین شده است و شهرداری، نیروی انتظامی، کمیته امداد، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش نیز در ساماندهی کودکان کار دخیل هستند اما با توجه به اینکه مسئولیت اصلی بر عهده سازمان بهزیستی قرار دارد تدوین آئین نامه نیز بر عهده سازمان بهزیستی است تا طبق آن فرایند جذب و پذیریش این کودکان ساماندهی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار