مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

برنامه تعالی مدیریت مدرسه، استانداردهای یک مدرسه خوب را عینی می کند

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای اداره خوب یک مدرسه، نیاز به استانداردهایی است که برنامه تعالی این استانداردها را عینی کرده و ضمن دسته بندی آن به شکل شاخص، ارزیابی مدارس را ممکن خواهد ساخت.

کد مطلب: ۶۸۴۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،احمد ناصری در جلسه مدیران و رؤسای نواحی و مناطق 19 گانه اظهار داشت: مجموعه فعالیت ها و توفیقات حاصل شده در سایه تلاشهای ارزشمند کلیه همکاران و فرهنگیان به دست آمده است.

وی افزود: از دیگر رویدادهای مهم استانی بحث پروژه مهر بود که با دقت هرچه تمامتر به شکل قابل قبولی در سطح استان به مرحله اجرا در آمد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان ساخت: جذب و سازماندهی نیروهای جدید از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان نیروهای آزاد، حق التدریسی ها و ... که حدود 1000 نفر بودند، از جمله اتفاق های قابل توجهی در سطح استان بود.

ناصری با اشاره به نتایج خوب کنکور در سال 96 افزود: 42 درصد از دانش آموزان جاری استان در سالتحصیلی 96ـ 95 موفق به قبولی در دانشگاه های دولتی شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به حجم ابلاغی وزارت از بابت جذب بی سوادان در سالجاری به تعداد 9200 نفر تصریح کرد: از این تا امروز با پوشش 4500 نفر از این سهمیه در جایگاه ششم کشوری قرار داریم.

ناصری از تشکیل 1850 انجمن اولیا ومربیان در مدارس خبر داد و خاطر نشان ساخت: 11000 نفر از اولیا در این انجمن ها عضو هستند که این عدد، رقم قابل توجهی بوده و ظرفیت بسیار مؤثری برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت سیستم های گرمایشی مدارس افزود: درسالجاری 176 مدرسه به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند و بناداریم که بهینه سازی سیستم های گرمایشی مدارس رادر طول سال پیگیری و رصد.نماییم.

ناصری از تحصیل 36200 نفر از دانش آموزان با احتساب پیش دبستانی در مدارس غیردولتی خبر داد و افزود: توسعه بخش غیر دولتی روند مناسب و قابل قبولی دارد.

وی خاطر نشان ساخت: تقویت گروه های آموزشی، نقش رهبری مدیر واحد آموزشی، توسعه کیفی و کمی پژوهشسراهای دانش آموزی، تقویت آزمایشگاه ها، کارگاه ها و توسعه هوشمند سازی مدارس با استفاده از تجربیات سایر استان ها و مدارس مورد تاکید جدی و دایمی آموزش و پرورش استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: تلاش در جهت یک نوبته کردن مدارس به منظور بالا بردن کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس مد نظر بوده و در این بین حساسیت و توجه ویژه به مدارس لازم التوجه مورد انتظار است.

ناصری ضمن تاکید بردقت درانتخاب مدیران واحدهای آموزشی، تصریح کرد: اگر مدیر خوب و توانمند برای یک واحد آموزشی انتخاب شود کار مدارس به سرانجام مطلوب از هر حیث خواهد رسید بنابر این انتخاب سلیقه ای افراد برای پست مدیریتی مدارس قابل اغماض نیست.

وی همچنین ضمن تاکید بر حفظ حریم اداری، مالی و آموزشی مدارس، خواستار مشارکت مردم در اداره مدارس شد و اقدامات اولیا در این زمینه را قابل قبول توصیف کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار