برنده مدال طلای هشتمین المپیاد دانش‌آموزی نانو:

پژوهشی که دانش‌آموز را عملا وارد مباحث علمی کند، اثربخش است

تهران (پانا) - برگزیده هشتمین المپیاد دانش‌آموزی نانو درباره تاثیر برگزاری این المپیادها در ترویج علوم و فناوری نانو در بین دانش‌آموزان گفت که هر امر پژوهشی که دانش‌آموز را به صورت عملی وارد مباحث علمی کند اثربخش است.

کد مطلب: ۶۸۲۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

دیار محمدی دانش‌آموز فارغ‌التحصیل دبیرستان نمونه دولتی فرزانگان شهرستان مریوان استان کردستان و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران، توانست یکی از چهار مدال طلای هشتمین المپیاد دانش‌آموزی نانو را از آن خود کند.

محمدی که در دوره هفتم نیز موفق به کسب مدال برنز شده بود، درباره گرایش خود به پانا، گفت: علاقه من به نانو به دلیل انقلابی بودن این علم بود، لباس‌هایی که خیس نمی‌شدند، خواص فوق‌العاده نانولوله‌های کربنی، مواد هوشمند و... دنیایی جادویی که از اشیا و اتفاقات روزمره زندگی فراتر بود.

وی درباره تاثیر برگزاری این قبیل المپیادها در ترویج علوم و فناوری نانو در بین دانش‌آموزان بیان کرد: واقعیت این است که هر امر پژوهشی که دانش‌آموز را به صورت عملی وارد مباحث علمی کند، اثربخش است.

این برنده المپیاد دانش آموزی نانو درباره مزیت های شرکت در این رویداد افزود: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دوره المپیاد، زندگی دو هفته‌ای و تمام وقت با دانش‌آموزان پویا و با استعداد با فرهنگ‌های مختلف از سراسر کشور است که چاشنی اصلی المپیاد هستند. علاوه بر این خودباوری و اعتماد به نفسی که در المپیاد نانو به دست می‌آید از امتیازاتی است که بعدها به شکل عجیبی از آن بهره خواهید برد.

محمدی سطح علمی و موضوعات مورد پژوهش این دوره را به نیازهای بازار و جامعه نزدیک‌تر عنوان کرد و گفت: از نوشتن پروپوزال در مرحله عملی کاملا مشخص بود که نگاه این دوره با دوره‌های قبل متفاوت است و برگزارکنندگان دوره به دنبال ایجاد ذهنیت اقتصادی و مولد در شرکت‌کنندگان بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار