قم یکپارچه در غم و ماتم/جاماندگان اربعین، سوگنامه فراق زمزمه کردند

شهر مقدس قم در اربعین حسینی به یاد سید و سالار شهیدان و همراه با قافله زائران سومین امام شیعیان، یکپارچه در غم و اندوه فرو رفته و ارادتمندان به آن حضرت سوگنامه فراق را زمزمه کردند.

کد مطلب: ۶۸۲۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) پس از چهل روز اشک و ماتم، امروز حرکت دسته های عزادار را آغاز کردند تا در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(ع) و خیابان های اطراف در غم جانکاه شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه بزنند و اشک ماتم بریزند.

پرچم های سیاه برافراشته بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) ، خیابانها و میدان ها و حضور هیات های سینه زن و زنجیر زن سیاه پوش بر گرداگرد حرم مطهر، غوغایی از عشق به سید و سالار شهیدان در قم ایجاد کرده و ندای سوزناک «یاحسین ما را نیز به کربلا برسان» جاماندگان اربعین حسینی، اشک را از دیدگان عزاداران جاری ساخته بود.

مردم عزادار قم با راه اندازی دسته های سوگواری در قالب هیات های سینه زن و زنجیرزن در خیابان های این شهر به سمت حرم مطهر به حرکت در آمده تا در این مکان مقدس، ارادت خالصانه خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نمایش بگذارند.

حضور دسته های عزاداری از نقاط مختلف کشور نیز بر شکوه آیین اربعین حسینی در قم افزوده بود و سوگواران ندای «یا حسین» و « یا مظلوم دشت کربلا » را در فضای این شهر طنین انداز کرده بودند.

امروز در سایر مکان های مذهبی قم بـه ویـژه مسجد مقدس جمکران نیز آیین باشکوه اربعین حسینی برپاشد و سخنرانان به بیان رشادت های سـرور آزادگان جهان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و نقش قیام عاشورا در حفظ اسلام پرداختند.

در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما و همچنین دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز مراسم عزاداری و سوگواری اربعین حسینی با حضور روحانیان و اقشار مختلف مردم ترتیب یافت و سخنرانان مناقب و فضائل امام حسین(ع) و درس های این نهضت و واقعه را تبیین کردند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز در اربعین حسینی با برپایی هیات های عزادار، در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش به سر و سینه زدند.

امروز عزاداران حسینی در جای جای قم نیز پس از مراسم سوگواری، زیارت اربعین را زمزمه کردند تا از راه دور قلب های پس از عشق به امام حسین(ع) را رهسپار کربلای معلا کنند و در میان خیل عظیم دلسوختگان در این مکان مقدس ناله سر دادند.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار