دانش‌آموزان باید با مفاهیم پدافند غیرعامل در سطح جامعه آشنا شوند

هم‌ زمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل و با حضور مسئولان و مدیران شهرستان زنگ پدافند غیرعامل در مدارس سمیرم نواخته شد.

کد مطلب: ۶۷۹۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمیرم این مراسم در تمام مدارس شهرستان و به صورت نمادین دردبیرستان آمنه و فردوس و با حضور معاون اموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش سمیرم برگزار شد.

معاون آموزش و نواوری آموزش و پرورش سمیرم در این مراسم اظهار داشت :پدافند غیرعامل یعنی بدون استفاده از سلاح، از خود در مقابل تهدیدات دشمن دفاع کنیم برعکس پدافند عامل که از سلاح نظامی برای مقابله در برابر تهدیدات احتمالی استفاده می‌شود.

تیمور رحمانی بیان کرد: چراکه در جامعه کنونی جوانان و نوجوانان هدف دشمنان هستند که باید نحوه مقابله با تهدیدات و بحران‌ها را فرا بگیرند

در ادمه رحمانی با اشاره به اینکه این شهرستان مانند سایر نقاط کشور بر اساس دستورالعمل‌ها و مقررات رعایت مباحث پدافند غیر عامل در تمام طرح‌ها و پروژه‌های ملی، استانی، عمرانی و اقتصادی را الزامی می‌داند، افزود: برخورداری از ایمنی در همه سطوح یکی از نیازهای ضروری و اجتناب ناپذیر زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها است و عدم وجود ایمنی و یا ناپایداربودن شرایط ایمنی موجب خواهد شد تا پیوسته سلامت جسمی و روحی انسان‌ها در معرض خطر قرار داشته باشد.

در پایان مراسم زنگ پدافند غیرعامل در این دبیرستان نواخته شد

گفتنی است، از دوم تا هشتم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده که برنامه‌های مختلفی برای این ایام پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار