معاون اجتماعی ,سیاسی وامنیتی استانداری مطرح کرد:

المپیادورزشی درون مدرسه‌ای عنصرهویت بخش ملی واسلامی دردانش آموزان است

پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی و با موضوع المپیاد های ورزشی دانش آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۹۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، با حضور معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری با موضوع المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در محل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.
سید جواد حسینی در این جلسه گفت: 480 هزار دانش آموز استان در سال جاری در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شرکت کرده اند که نسبت به سال گذشته حضور دانش آموزان در این رخداد ورزشی 5 درصد رشد داشته است.
وی افزود: المپیاد درون مدرسه ای مدرسه محور، مشارکت محور، اخلاق محور، فراگیر و رضایت بخش است و برگزاری این نوع المپیاد ها می تواند به هویت آفرینی ملی و اسلامی کمک کند.
معاون استاندار یکی از شیوه های مدیریت را مدیریت مبتنی بر داشته ها دانست و اظهار داشت: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با تمرکز بر داشته ها برگزارمی شود و با استفاده از فضا و تجهیزات موجود این رخداد ورزشی برگزار می شود.
وی افزود: طرح های مدرسه قهرمان، کانونهای درون و برون مدرسه ای، حیاط پویا، مدارس الگو، گسترش ورزش همگانی در مدارس و استعداد یابی از دیگر طرح هایی است که با رویکرد مدیریت مبتنی بر داشته ها در آموزش و پرورش اجرا می شود.
معاون استاندار با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای حرکتی بهره ورانه نیزهست، افزود: در برنامه ششم توسعه، رشد اقتصادی 8 درصدی هدف گذاری شده است که 35 درصد این رشد باید از طریق بهره وری محقق شود و آموزش و پرورش و طرح های آن کانون بهره وری است.
حسینی تصریح کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای هر چهار حوزه ورزش قهرمانی، حرفه ای، همگانی و تربیتی را پوشش می دهد و رویکرد اصلی تربیت نیز همین است.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان ورزش های درون مدرسه ای را بهترین راه کنترل و کاهش خشم دانست و اظهار داشت: دو میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار برای آموزش نوجوانان متاهل و مداخلات فوری در رفتارهای خشونت آمیز به آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.
معاون استاندار خواهان همکاری همه ادارات بویژه شهرداری ها، دهیاری ها وشوراهای اسلامی شهر و روستا در اجرای طرح المپیاد درون مدرسه ای شد و افزود: همکاری همه دستگاه ها در اجرای این المپیاد می تواند منجر به ارتقای سلامت دانش آموزان و افزایش نشاط اجتماعی شود.
حسینی در ادامه جلسه با تقدیر از فعالیت خوب آموزش و پرورش در پروژه مهر گفت: سنجه اصلی ارزیابی نظام تعلیم و تربیت در استان، شهرستان و مدرسه پروژه مهر است که در استان به خوبی این امر محقق شد.
وی افزود: در آستانه شروع سال تحصیلی جدید 522 کلاس در قالب 70 پروژه آموزشی در استان به بهره برداری رسید که جای تقدیر دارد.
معاون استاندارانتخابات شوراهای دانش آموزی را تمرین دموکراسی دانست و افزود: انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرین مشارکت است و حضور 150 هزار دانش آموز به عنوان کاندیدا و انتخاب 60 هزار نفر به عنوان عضو شوراهای دانش آموزی در استان نمادی از مشارکت و دموکراسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار