رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در قرچک:

پیشرفت هر کشور مرهون سرمایه‌های انسانی آن است

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشرفت هر کشور مرهون سرمایه‌های انسانی و سرمایه های اجتماعی ان کشور است .

کد مطلب: ۶۷۸۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از علل عقب‌ماندگی در کشورهای جهان سوم، توجه نکردن به سرمایه‌های انسانی و اجتماعی است که این دو سرمایه غنی را نادیده می‌گیرند و پیشرفت کشور خود را در خارج از مرزها جست‌وجو می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه با هم زندگی کردن و با هم کار کردن را باید تمرین کرده و تحمل عقیده مخالف را داشته باشیم؛ تاکید کرد:به عقاید هم احترام بگذاریم؛ عقاید متفاوت را کارشناسانه بررسی کنیم چرا که هدف باید پیشرفت جامعه و رشد علمی کشور باشد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه انسان از بدو تولد به دنبال آموزش بوده و در این راه از ظرفیت‌های موجود در طبعیت بهره برده است، یادآور شد:آموزش در جهت آسایش، امنیت و راحتی جامعه بشری باید قرار گیرد.
عمادی با اشاره به مبحث ارزشیابی در مدارس، تصریح کرد: یکی از اختیارات شورای مدرسه، این است که مدیر و شورای مدرسه برای ارتقای سطح آموزشی در مدرسه آزمون‌های مختلف برگزار کرده و حتی می‌توانند در جهت افزایش سطح علمی دانش‌آموزان، از مراکز غیرانتفاعی نیز استفاده کنند.
این مقام مسئول با اشاره به مدیران مدارس متوسطه، تاکیدکرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را دغدغه خود قرار داده ، چرا که آینده دانش‌آموزان در گرو هدایت تحصیلی مناسب و عملکرد مثبت شماست.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان ،مدیران اجرایی آینده کشور خواهند بود و اگر در حق آنان کوتاهی صورت گیرد، مطمئناً در روند اجرایی کشور ب مشکل روبرو خواهیم شد.
عمادی با اشاره به ارزشیابی توصیفی، خاطرنشان کرد: ارزشیابی توصیفی هیچ مشکلی با امتحان گرفتن و نمره دادن ندارد و معلمان می‌توانند از همه ابزارهای ارزشیابی در نظام توصیفی استفاده کند و دانش‌آموزان را مورد سنجش قرار دهند.
عمادی به بحث پرداخت حق‌الزحمه امتحانات نهایی معلمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، نامه‌نگاری‌های لازم صورت گرفته و در این خصوص چند بار هم جلسه گذاشته شده و وزیر آموزش و پرورش نیز با تمام وجود پیگیر این موضوع است تا پرداخت انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار