امام جمعه اردبیل:

الباقی وجه گندم در سریع‌ترین زمان به گندمکاران پرداخت شود

امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه از دولت محترم خواست در پرداخت الباقی وجه گندم به گندم کاران تسریع نماید.

کد مطلب: ۶۷۷۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: برخی از کشاورزان به دلیل تاخیر مطالبات خود در خرید بذر مورد نیاز برای کشت پاییزه با مشکل مواجه هستند، بعضی دیگر نیز مقروض بازار و بعضی نیز در اثر تاخیر اقساط زیر فشار ربا هستند .
وی همچنین از وضعیت ارتباطات تلفنی در استان گلایه کرد و گفت: اختلال در تلفن های همراه منجر به تماس های مضاعف می شود .
خطیب جمعه اردبیل با اشاره به برخی مواضع مسوولان عربستانی اظهار کرد: در اثر فشار افکار عمومی جهان و فشار دولت آمریکا ، دولت سعودی مجبور به تجدید نظر کلی و اساسی در افکار و اندیشه محمد بن عبدالوهاب شده است .
وی بیان کرد: وزیر خارجه عربستان اخیرا در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیه، پرده از اقدامات انجام شده دولت آل سعود برداشت. وی گفت که ' تا حال هزاران تن از کتابهای ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهاب را در آتش سوزانده اند ' ، آنها به این نتیجه رسیده اند که افکار و اندیشه محمد بن عبدالوهاب گمراه کننده و سوء برداشت از دین است و باید از بین برود .
عاملی افزود: آنها در موسم حج هر سال بیش از 12 میلیون تیراژ از کتابهای وهابیت را چاپ و بین حجاج منتشر می کردند و همین کتاب ها باعث خونریزی و قتل در منطقه شد و حالا که دنیا را محل آزمون و خطا کردند باید تاوان خطای خود را بدهند، عالم اسلام باید این مطالبه را از آنها داشته باشد تا آنها به این راحتی نتوانند از این جنایت وحشتناک خلاص شوند .
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: وزیر خارجه سعودی همچنین گفت 'هزاران خطیب نماز جمعه و ائمه جماعت را از منصب خود عزل و مسجد و تریبون را از آنها گرفتیم چون همه آنها تندرو بودند' مراد او از تندرو، یعنی مروج افکار و اندیشه محمد بن عبدالوهاب .
وی بیان کرد: وزیر خارجه آل سعود همچنین اضافه کرد که 'دولت ما در صدد است تا تغییرات ریشه ای در کتاب های درسی بدهد تا کتاب های درسی مدارس ما از تندروی خلاص شود، ما در حال بروز کردن نظام آموزشی خود هستیم تا دوری از هرگونه سوء برداشت از متون دینی، تضمین شود .
عاملی ادامه داد: این اولین بار است که دولت آل سعود به طور رسمی اسم وهابیت را سوء برداشت از متون دینی نام می نهد، آنها اخیرا درس جهاد ، امر به معروف و نهی از منکر و تکفیر سایر فرق، مذاهب، ادیان و سخنان ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب را از کتاب های درسی خود حذف کرده اند .
امام جمعه اردبیل افزود: آنها برای راضی نگه داشتن آمریکا نه تنها اندیشه وهابیت، بلکه از بسیاری از احکام دین را نیز تعطیل کرده اند، دستور جواز خوانندگی زن در تلویزیون دولت عربستان و بلافاصله پخش ترانه های ام کلثوم از آن و دستور برگزاری رقص باله دختران و آوردن مربیان رقص باله از روسیه و دستور جواز افتاء زنان و ...
وی ادامه داد: در برابر این خلاف ها، روحانیت وهابی دو دسته شده اند ، عده ای موافق و عده ای مخالف آن .
وی افزود: یکی از مهم ترین نتایج این تحولات، آگاهی بسیار ارزشمند اهل سنت ایران از ماهیت وهابیت و آل سعود است، همچنین با این تحولات بزرگترین ضربه به مراکز آموزشی و دینی وهابیت زده شد. گزارش ها حاکی از انصراف بسیاری از طلاب دانشگاه مکه و مدینه از تحصیل در این دانشگاه هاست، این تحولات نتیجه خون هزاران مظلومی است که با فتاوای دستگاه افتاء وهابیت ریخته شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار