بسته خبری هفتگی آموزش و پرورش پانا؛

همه برای انتصاب مدیران کمک کنند/آغازبازسازی مدرسه آسیب‌دیده اسلام آباد

آموزش و پرورش طی هفته گذشته اخبار متعددی از جمله تغییر شیوه انتصاب مدیران مدارس و حواشی پر سر و صدای حادثه تعرض به یک دانش آموز را مواجه بوده است.

کد مطلب: ۶۷۶۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، موضوعاتی مانند کمک برای انتصاب مدیران، آغاز بازسازی مدرسه آسیب دیده اسلام آباد ارومیه، ابلاغ شیوه‌نامه بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان از جمله مهم ترین موضوعات آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت، محسوب می شود.

همکاران واجد شرایط می‌توانند برای پست مدیریت مدرسه نامزد شوند

وزیر آموزش و پرورش در پیام توییتری خود گفت: شایسته سالاری در مدیریت را آغاز کردیم و هر همکار واجد شرایط می‌تواند خود را برای پست مدیریت مدرسه نامزد کند .

آغاز بازسازی مدرسه آسیب دیده اسلام آباد ارومیه

بازرس ویژه وزیر آموزش و پرورش که از طرف وزیر برای بررسی اتفاقات مدرسه شهرستان اسلام آباد عازم ارومیه شده است، از راه اندازی یکی از مدارس تخریب شده اسلام آباد خبر داد و گفت: مدرسه دیگری هم که به شدت آسیب دیده از روز سه شنبه بازسازی خود را آغاز می کند و تا 10 روز دیگر آماده فعالیت بوده همچنین امنیت در اسلام آباد برقرار است.

بزرگی زاده همچنین دلیل بروز این اتفاق را بیان و اضافه کرد: این موضوع به دلیل مسایل اقلیمی صورت گرفته است. اسلام آباد ارومیه هم کردنشین و هم سنی نشین دارد لذا این افراد به دنبال ایجاد موضوعی بودند که خوشبختانه با همکاری آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و سپاه کنترل شد و دامنه این موضوع پراکنده نشد.

شیوه‌نامه بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان ابلاغ شد

گودرز کریمی فر از ابلاغ شیوه‌نامه بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان در سال جاری به استان‌های سراسر کشور خبرداد و گفت: این شیوه‌نامه در راستای تداوم و استمرار پوشش بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان و استمرار این روند برای تأمین سلامت کارکنان آموزش و پرورش ابلاغ شده است .

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص انصراف بیمه شدگان از پوشش بیمه‌ای، افزود: افراد متقاضی انصراف باید حداکثر تا پایان آبان ماه 1396 برای تکمیل فرم انصراف به ادارات رفاه محل خدمت خود مراجعه و نسبت به اعلام انصراف از بیمه اقدام کنند؛ در غیر این صورت انصراف این افراد پذیرفته نشده و حق بیمه تکمیلی از حقوق نامبردگان نیز کسر خواهد شد .

وی، نرخ سرانه ماهانه برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی و افراد تحت تکفل پانصد و چهل هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: 270 هزار ریال این رقم توسط فرهنگیان و بقیه آن از محل اعتبارات رفاهی وزارت متبوع تأمین و هر ماه به حساب بیمه شدگان واریز خواهد شد.

برپایی کارگاه مدارس ایمن توسط اکو با همکاری وزارت آموزش و پرورش

سازمان اکو کارگاه آموزشی با موضوع توسعه مدارس ایمن در منطقه اکو را با همکاری دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون ملی یونسکو برگزار می کند.

هیئت وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیز متشکل از نمایندگان مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، معاونت پرورشی و اداره کل مدارس عشایر ضمن حضور در این کارگاه سه روزه ضمن ارائه عملکرد کشورمان در عرصه ایمن سازی مدارس با آخرین دستاوردهای کشورهای عضو اکو نیز آشنا می شوند.

همه برای انتصاب مدیران به ما کمک کنند

سید محمد بطحایی درکنفرانس ویدئویی با مدیران استان‌ها بیان کرد: این جلسه به دلیل فراخوان نظرخواهی در خصوص فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی است که در سطح وسیعی منتشر شد. این فراخوان مقدمه‌ای برای شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران مدارس است .

وی افزود: در آن فراخوان که در پورتال وزارتخانه و روزنامه‌ها منتشر شد آمده است که تمام کسانی که توانایی و شرایط را دارند می‌توانند کاندیدای مدیریت شوند تا تنها معيار انتخاب مدیر مدرسه شناخت مدیر منطقه از او نباشد .

بطحایی درباره فرآیند این پروژه عنوان کرد: سازوکار این فراخوان این‌گونه است که ما سامانه‌ای را ایجاد خواهیم کرد که اگر مدیری خواست از پست مدیریت مدرسه خارج شود در آن سامانه ثبت می‌کند. تمام کسانی که می‌خواهند مدیر شوند و شرایط لازم را دارند در آن سامانه کاندیداتوری خود را اعلام می‌کنند. شرایط مدیریت در هر مقطع شرایط خاصی دارد که در همان سامانه ذکر می‌شود.

طرح خرید خدمات آموزشی در مناطق محروم موفقیت آمیز بوده است

مجتبی زینی‌وند، در خصوص طرح خرید خدمات آموزشی اظهار کرد: به استناد ماده 41 قانون الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و به منظور پوشش کامل دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در مناطقی که آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است، آموزش و پرورش می‌تواند خرید خدمات آموزشی کند .

وی افزود: در این طرح موسس با دریافت سرانه آموزشی دانش‌آموزان را که اکثرا در مناطق محروم تحصیل می‌کنند را تحت آموزش‌های رسمی دوره‌های تحصیلی قرار می‌دهند.

زینی وند در خصوص مشکلات طرح خرید خدمات آموزشی گفت: پرداخت به موقع حق الزحمه معلمان جدی‌ترین مشکل این طرح است. چرا که تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق در انگیزه افراد تاثیرگذار است، امسال تلاش می‌کنیم این مشکل را مرتفع کنیم و با رئیس سازمان مدیریت در این رابطه جلسه‌ای را برگذار کرده‌ایم که وی در خصوص حمایت از این طرح و پرداخت به موقع حقوق معلمان توجه ویژه‌ای دارد. رئیس جمهور نیز طرح خرید خدمات آموزشی را تایید می‌کند و امیدواریم دیگر شاهد مشکلات سال‌های گذشته نباشیم.

یک هزار و 700 مدرسه نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند

عباسعلی باقری در شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: برای تامین فضاهای آموزشی موردنیاز، احداث 600 باب مدرسه جدید در پایتخت ضروری است.

باقری تصریح کرد: از این تعداد 700 مدرسه در بافت فرسوده قرار دارند و نیازمند بازسازی هستند. ساختمان 100 مدرسه دیگر نیز نیازمند مرمت و مقاوم سازی هستند و و با درنظر گرفتن طرح تفضیلی، بسیاری از مدارس شهر تهران در حاشیه معابر پرخطر(بزرگراهها) و غیراستاندارد احداث شده اند.

انتخابات شورای دانش آموزی جشنواره دموکراسی است

رمضانی با اشاره به اینکه 9 میلیون دانش آموز در انتخابات دانش آموزی شرکت می کنند عنوان کرد: طی این مراسم 5 میلیون خانواده نیز در جریان این برنامه ها قرار می گیرند تا از روند انتخابات فرزندان خود آگاه شوند .

وی ادامه داد: انتخابات دانش آموزی شبیه سازی شده انتخابات رسمی کشور بوده و بسیاری از مراتب در نظرگرفته شده برای انتخابات رسمی کشور برای این مسئله نیز رعایت می شود. ما از اول مهرماه کار را آغاز می کنیم.

سرپرست امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: در روز انتخابات شورای دانش آموزی که در سراسر کشور شاهد حضور دانش آموزان هستیم معلمان نیز حاضر شده و در ساعتی خاص کلاسهای درس تعطیل می شوند و در هر مدرسه دانش آموزی به عنوان خبرنگار رویدادهای موجود را گزارش می دهد.

با به اشتراک گذاشتن تجربه هایمان به اعتلای پانا کمک کنیم

مریم جمشیدی سرپرست خبرگزاری پانا، ضمن ابراز خرسندی حضور در مجموعه خبرگزاری، عنوان کرد: امیدوارم در این تجربه جدید با همکاری تحریریه پانا و بهره گیری از تجارب گذشته و اشتراک گذاری آن با یکدیگر در راستای منافع نظام ، دولت و آموزش و پرورش و از همه مهم تر سازمان دانش آموزی تلاش کنیم تا پانا را به نقطه شایسته برسانیم .

وی ادامه داد: تاکید من بر این است تا تصمیم گیری برای افراد بعد از شناسایی کامل افراد و براساس معیارهای حرفه ای باشد و حتی جهت گیری سیاسی نیز در این مورد دخیل نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار