نقش موثر فعالیتهای فوق برنامه در پیشگیری از انحرافات اجتماعی

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: اگر اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های سالم ،مفرح و آموزنده پرشود، زمینه بسیاری از کجروی های اجتماعی از بین خواهد رفت.

کد مطلب: ۶۷۵۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، خدانظر دریکوند در نشست که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مرکز آموزشی رفاهی معلم شهرستان خرم آباد برگزار شد ، افزود : لرستان استعدادها و سرمایه های اجتماعی بسیار خوبی برای توسعه دارد ؛ و اگر اعتبارات و منابع مالی در کنار این استعدادها و سرمایه ها وجود داشته باشد می تواند بسترمناسب را برای توسعه و پیشرفت فراهم کند .

دریکوند تاکید کرد : به دلیل نبود زیر ساخت های مناسب در استان به شدت وابسته به اعتبارات ملی هستیم واگر اعتبارات و منابع تامین نشود ، استان با چالش های مختلفی روبرو خواهد شد .

وی به ذکر آماری از وضعیت آموزش و پرورش لرستان از نظر فضاهای آموزشی ، منابع انسانی و امکانات فرهنگی ، هنری و ورزشی پرداخت و گفت: آموزش و پرورش لرستان 320هزار دانش آموز در قالب چهار هزارو 207آموزشگاه و بالغ بر 14هزار کلاس درس دارد . دریکوند آماری از حوزه معاونت پرورشی هم ارائه دادو گفت : یک هزارو 560مربی و معاون پرورشی ، 764روحانی ،422مشاور ، یک هزارو 450نمازخانه در مدارس وجود داردو 15دارالقرآن و 30کانون فرهنگی تربیتی هم در استان وجود دارد که به دانش آموزان آموزش می دهند .

دریکوند به مفروش کردن نمازخانه های مدارس هم اشاره کردو گفت : در سال گذشته بیش از 11هزار متر مربع از نمازخانه های مدارس مفروش شده است.

وی به ارتقای 5پله ای استان از نظر میانگین نمرات نهایی دانش آموزان ، کسب رتبه نخست جشنواره شهید رجایی ، کاهش شکایات مردمی ،افزایش 45درصدی درآمدهای اختصاصی و انجام مطلوب پروژه مهر اشاره کردو افزود : ما به دنبال تغییر رفتار دانش آموزان هستیم و برای تغییر رفتار آنها باید نگرش آنها را متحول کنیم .

دریکوند به 2عامل مهم در کجروی های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد : اگر دانش آموزان احساس تعلق خاطر نسبت به اطرافیان و خانواده خود داشته باشند ؛ کمتر به سمت انحرافات و آسیب های اجتماعی گرایش پیدا می کنند .

وی داشتن باورها و اعتقادات درونی را عامل مهم دیگری در کاهش کجروی های اجتماعی عنوان کردو گفت : اگر اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های مفیدو اثر بخش پرشود ، فرصت چندانی برای ارتکاب انحرافات اجتماعی باقی نمی ماند .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در پایان به تعامل مثبت و سازنده آموزش و پرورش با ائمه جمعه و جماعات ، نهادهای فرهنگی و انقلابی اشاره کردو یادآورشد: ما تلاش خواهیم کرد تا از این ظرفیت ها برای ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت هوشمندانه استفاده کنیم . معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان هم به تجهیز اردوگاهها و کانون های فرهنگی تربیتی اشاره کردو گفت : این مراکز می توانند در هدایت دانش آموزان و پرورش استعدادهای بالقوه آنان تاثیر گذار باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار