مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبرداد:

برپایی نماز جماعت در بیش از 3 هزار مدرسه استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی جاری نماز جماعت در بیش از 3 هزار مدرسه استان اقامه می شود.

کد مطلب: ۶۷۴۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمد محسن بیگی در جلسه ستاد اقامه نماز استان خاطر نشان کرد: نماز جماعت در مدارس استان با حضور یکهزار و 400 روحانی و یک هزار و 600 فرهنگی به عنوان امام جماعت برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از نماز به عنوان شاخص ترین نماد و شعار دین مبین اسلام نام برد و تکریم و ترویج فرهنگ نماز جماعت را از مهمترین اهداف برگزاری نماز جماعت در مدارس دانست.

وي تصریح کرد: باید در آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم فرهنگی نسبت به ترویج نماز جماعت اقدامات موثری صورت گیرد تا دانش آموزان با انگیزه در نماز جماعت شرکت و نسبت به یادگیری و آموختن مقدمات نماز اقدام کنند، تا خودشان در جامعه مروج نماز باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: باید به گونه ای در مدارس برنامه ریزی شود که حضور دانش آموزان در نماز جماعت معرفتی و باشناخت و انگیزه لازم باشد،یعنی مناسکی و تبلیغی نباشد.

محسن بیگی از مدیر و معاون مدرسه و معلمان به عنوان الگوی موثر در دانش آموزان نام برد و برحضور فعال آنها در نماز جماعت مدرسه تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی کسی منکر نماز خواندن نیست پس باید اهمیت و ارزش نماز را درجامعه بخصوص دانش آموزان و مدارس نهادینه و ترویج کنیم.

محسن بیگی گفت: بزودی منشور اقامه نماز جماعت مدارس تهیه، تدوین و در سطح مدارس استان توزیع می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار