معاون پرورشی و فرهنگی:

اردوهای دانش آموزی شاخصی برای توفیق نظام آموزشی است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد اردوهای دانش آموزی شاخصی برای توفیق نظام آموزشی هر کشور محسوب می شود.

کد مطلب: ۶۷۳۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا، مراسم آغاز به کار مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی کشور با حضور مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، داوود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صبح امروز در سازمان دانش آموزی برگزار شد.
فیض گفت: دانش آموزان بخشی از مهارت های زندگی را در اردوها می آموزند، یکی از شاخص های تعلیم و تربیت موفق تعداد روزهایی است که دانش آموز در اردو به سر برده است که نشان از توفیق نظام آموزش و پرورش پیشرفته دارد زیرا در کشور به دنبال ارتقای این شاخص هستیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: هر اردو باید اهداف رفتاری خود را داشته باشد، برگزاری هر اردو ریسک هایی دارد اما نباید اجازه داد خطر برگزاری اردو مانع از اجرای برنامه ها شود.
وی گفت: در جهت کاهش خطرات اردوها برنامه ریزی هایی داشتیم و بر این اساس مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی کشور در معاونت پرورشی ایجاد شد تا هر اردویی که از محدوده شهر خارج می شود تحت پوشش طرح قرار می گیرد.
فیض گفت: از امروز اردوی راهیان نور در کرج آغاز شده است، اولین سفر برای تحت پوشش قرار گرفتن در سامانه نیز همین اردو بوده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دستورالعمل اردوهای دانش آموزی مورد بازنگری و پیش نویس قابل دسترسی برای عموم است اگر نظر تکمیلی وجود دارد امکان دریافت پیشنهادات وجود خواهد داشت تا اردوها با ضریب ایمنی بیشتری انجام شود.
وی در مورد وضعیت اردوهای راهیان نور گفت: این اردوها بخشی از اهداف تربیتی را دنبال می کنند و در این نوع اردو از سپاه و بسیج نیز کمک می گیریم.
فیض همچنین در مورد تامین امنیت اردوها اظهار کرد: هر بخشی به نهاد خاصی مربوط بوده و نمی توان این مساله را به یک دستگاه نسبت داد.
وی بیان کرد: پیشنهاد اسکورت اتوبوس وجود داشت اما نیازمند مصوباتی است بنابراین تا پیش از آن فقط به عنوان پیشنهاد مطرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار