در گفت‌وگو با پانا اعلام شد؛

شناسایی مشاغل جدید در دانشگاه علمی کاربردی/ افزایش تک پودمان‌ها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از افزایش تک پودمان های تحصیلی در این دانشگاه طی سال تحصیلی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۰۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین امید در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به سیاست های دانشگاه علمی کاربردی در سال تحصیلی جدید اظهارداشت: موضوع اشتغال و نیاز به شاغلان ماهر یکی از اولویت های دانشگاه است که طبق رسالت مهارت آموزی دانشگاه علمی کاربردی دنبال می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در راستای اشتغال و مهارت آموزی دانش آموختگان، مأموریت گرا کردن واحدهای علمی کاربردی در دستور کار قرار دارد. لذا در رابطه با تناسب رشته ها و اشتغال باید برنامه ریزی شود و به سمت ماموریت گرا کردن مراکز علمی کاربردی برویم.

وی همچنین با اشاره به شناسایی مشاغل جدید نیز توضیح داد: در حال حاضر مشاغل شناخته شده کشور با مشاغلی که در دنیا وجود دارد، فاصله زیادی دارد به طوری که در کشور فقط 3 هزار شغل ثبت شده است و قرار است در سال تحصیلی جاری در برنامه بلند مدت فاصله مشاغل را 20 درصد کاهش دهیم.

امید تصریح کرد: در نظر داریم مشاغل جدید را شناسایی و برای این مشاغل دروس و پودمان های جدید تعریف کنیم که در این صورت هم مراکز ظرفیت خالی نداشته باشند و هم اینکه دانشجویان بتوانند در شغل های جدید ادامه تحصیل دهند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به آمار رشته های تحصیلی و مراکز این دانشگاه گفت: در حال حاضر 900 مرکز علمی کاربردی در کشور فعال است که در این مراکز 800 رشته مقطع دار و بالغ بر 500 تک پودمان تدریس می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار