استاندار فارس در آیین بازگشایی مدارس در شیراز:

پیشرفت کشور در گرو پرسشگری دانش آموزان

استاندار فارس در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی در شیراز گفت: دانش آموزان باید در امر آموزش پرسشگر باشند تا سبب پیشرفت کشور شوند.

کد مطلب: ۶۶۷۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، استاندار فارس با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر در آیین آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: 36 هزار دانش آموز برای برافراشته نگه داشتن پرچم استقلال و آزدی جان خود را برای میهن اسلامی در 8 سال دفاع مقدس فدا کردند، همچنین امر به معروف و نهی از منکر به معنی مبارزه با ظلم و جور است که در واقعه کربلا شاهد آن بودیم و باید به جایگاه و منزلت آن پی برد.

اسماعیل تبادار افزود: بسیار خوشحالم که در روزهای اول کار خود ابتدا در جمع دانشجویان و اکنون در روز اول مهر در محفل شما دانش آموزان حضور دارم.

وی ادامه داد: مدرسه جایگاه علم و اندیشه است، که مهمترین و منحصربه فرد ترین جایگاه برای تربیت نیروی انسانی و مهمترین سرمایه اساسی برای پیشرفت کشور است و راه توسعه و آینده مملکت در گرو همین امر است.

تبادار با اشاره به کشور های توسعه یافته که پیشرفتشان نشات گرفته از مدارس است تصریح کرد: بسیار گفته شده که همه کشور هایی که راه پیشرفت و توسعه و بالندگی را طی کرده اند آموزش و پرورش تنها بحث درس آموزی یا دانش آموزی نیست حتی کشورهایی که هم پیشرفت و توسعه اقتصادی و رفاهی بالایی را مهیا کرده اند و هم ارکان فرهنگی و اخلاقی و اجتماعی برجسته ای را در نظام مملکتی خود مهیا کرده اند سیر آنها از مدرسه و بنیان اصلی شروع شده و توجه ویژه ای به این امر کرده اند و سال ها با برنامه ریزی تدوین شده در این امر و ارتباط جدی بین معلم به معنای عام و دانش آموز و احترام متقابلی که در این عرصه مهیا بوده به منزلت و جایگاه ویژه ای رسیده اند.

وی گفت: امر آموزش مهمترین موضوع در علم اندوزی دانش آموزان امر پرسشگری است و دانش آموز باید در کسب علم پرسشگر باشد و قدرت و توان بر پرسشگری اساس موفقیت در این بخش است، که خلاقیت و پویایی به همراه خواهد داشت.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه عصر حاضر دیگر عصر محفوظات نیست اذعان داشت: امروز عصر خلاقیت و نوآوری است و همه ی مسئولین بر این موضوع اصرار دارند که امر خلاقیت، ابتکار و کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان و توانمند سازی آنان در پهنه آموزش برای پیشرفت و آینده کشور امری بسیار ضروری است.

تبادار در این راستا با توصیه به دانش آموزان ادامه داد: دانش آموزان باید در کنار محفوظات که در جایگاه خود ضروری است پرسشگر نیز باشند و مطالب را با پرسشگری جست و جو کنند.

وی با درخواست از مدیرکل آموزش و پرورش استان، خاطرنشان کرد: استان فارس با وجود ظرفیت های بسیاری که دارد جایگاه مناسبی دارد، و در کنار تدریس و آموزش های کلاسی، دوره های بازدید حضوری از مکان های صنعتی برای دانش آموزان از ابتدایی تا دبیرستان در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر مشکل آب به عنوان یکی از دغدغه های اصلی استان افزود: با توجه به بحران پیش روی آّب، کشاورزی مهمترین نقش را در حوزه آب دارد و چه زیباست دانش آموزان از روستا و شهر ها به زمین های کشاورزی مراجعه کنند و در آن جا مسئولین تشریح کنند که چه نگرانی هایی در پهنه آب وجود دارد و وقتی دانش آموزان پی ببرند که نگرانی ما در مورد آب است هر کدام از آنان مبلغ اند از لحاظی که آینده مربوط به این عزیزان است و پیشرفت آینده مربوط به دانش آموزان است.

تبادار در پایان با ابراز امیدواری بیان کرد: یکی از شوراهایی که در استان فارس توجه بیشتری به آن خواهم داشت شورای آموزش و پرورش خواهد بود، همچنین پیشرفت مملکت در گرو تلاش و کوشش شما دانش آموزان است و امیدوارم شما با بهره گیری و گرفتن توشه مناسب از معلمان سبب پیشرفت آموزش و پرورش باشید.

خبرنگار: پوریا کشاورز مؤیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار